וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש האכזרי שקיבל הבכיר הסורי שהעז להתנגד לאיראן

על פי הדיילי סטאר הלבנוני, גנרל רוסתום רזאלה, ראש מנהלת הביטחון הפוליטי, הוזמן למשרדו של ראש המודיעין הצבאי שהורה למאבטחיו להכות אותו. זאת, בשל מחאתו על מעורבות כוחות זרים במלחמת האזרחים

בכיר במודיעין הסורי אושפז אחרי שהוכה באכזריות בהוראת עמיתו משום שמתח ביקורת על המעורבות האיראנית במלחמת האזרחים במדינה – כך דווח היום (שבת) באתר דיילי סטאר הלבנוני. כמה גורמים מסרו לאתר כי מדובר בגנרל רוסתום רזאלה, ראש מנהלת הביטחון הפוליטי, שנעלם לאחרונה מהזירה הפומבית ואף דווח כי נרצח. על פי הדיווח, רזאלה שוחרר מבית החולים "שאמי" שבדמשק ביום חמישי. מי שהורה להכות אותו הוא רפיק שחאדה, ראש המודיעין הצבאי המקביל לו בדרגתו.

לדברי הגורמים, רזאלה קיבל שיחת טלפון משחאדה, שהורה לו להגיע למשרדו. לאחר שהגיע, רזאלה הוכה בצורה קשה בידי מאבטחיו של שחאדה, שהשליכו אותו לאחר מכן בכניסה לבית החולים. עוד דווח כי כמה רופאים המקורבים לפוליטיקאי הלבנוני הבכיר מישל עאון הגיעו לבית החולים בבירת סוריה בתחילת השבוע על מנת לסייע בטיפולו. התקרית אירעה בעקבות הזעם הגובר של משטר אסד על רזאלה סביב הוויכוח במעורבות כוחות לא-סוריים בלחימה, בהם איראן וחיזבאללה. בין היתר, דווח כי רזאלה סירב לאפשר ללוחמים איראנים וללוחמי חיזבאללה להשתמש בביתו הפרטי בכפר קרפא, שנמצא במחוז דרעא וממוקם כ-25 קילומטרים מגבול רמת הגולן.

כוחות צבא אסד בדיר אל-אדס, מדרום לדמשק, פברואר 2015. רויטרס
כוחות של צבא אסד בדרום סוריה, בחודש שעבר/רויטרס

עם זאת, לדברי כמה גורמים המקורבים למשטר בדמשק, רזאלה טען בפניהם כי הוא שבר את כתפו במהלך תקרית הקשורה למתקפת חיזבאללה ואיראן בדרום סוריה. לדבריהם, פצצת מרגמה התפוצצה בסמוך לרכב שבו נסע במהלך פעילות צבאית בדרעא, וכתוצאה מכך רכבו התהפך.

צבא סוריה ומיליציות התומכות במשטר החלו בחודש ינואר האחרון במתקפה נרחבת בדרום סוריה, במטרה להשתלט על משולש הגבולות האסטרטגי בין מחוזות דרעא, קוניטרה ופרברי דמשק. לצד צבא סוריה, כאמור, לוחמים כוחות איראניים, חיזבאללה ומיליציות שיעיות מעיראק ומאפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully