וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון השתמשה במייל פרטי בזמן כהונתה - ותחשוף מכתביה

לאחר הפרסום על כך ששרת החוץ לשעבר פעלה בניגוד לחוק כשעבדה באמצעות דואר אלקטרוני אישי ולא ממשלתי, היא תאלץ להציג את התכתבויותיה על הפיגוע בבנגאזי ב-2012 בפני וועדה רפובליקנית. לדברי הדמוקרטים, מדובר ברדיפה פוליטית

שרת החוץ של ארה"ב לשעבר, הילרי קלינטון, ב"פורום סבן", 6 בדצמבר 2013. רלף אלסווג,
הנשיאות בסכנה? הילרי קלינטון/רלף אלסווג

תכתובות המייל של הילארי קלינטון מתקופת כהונתה כשרת החוץ של ארצות ייחשפו בשימוע של הקונגרס החוקר את ההתנקשות בשגריר האמריקני בלוב ב-2012. זאת, בשל השימוש של קלינטון בדואר האלקטרוני האישי שלה במסגרת תפקידה. אמש (רביעי) נחשף כי קלינטון השתמש בשרת אינטרנט פרטי בביתה בניו יורק לצרכי עבודה.

הוועדה לחקירת הפיגוע בלוב, שמונהגת בידי רפובליקנים, דורשת מקלינטון לחשוף את כל תכתובות הדואר האלקטרוני שלה הקשורות למתקפה על הקונסוליה בבנגאזי, שבמהלכה נרצח השגריר כריסטופר סטיבנס. "אני רוצה את המסמכים", אמר יו"ר הוועדה וחבר בית הנבחרים טריי גוודיי. "עדיף כמה שיותר מוקדם".

מכונית שרופה מחוץ לקונסוליה האמריקנית בבנגזי, בה נרצח השגריר האמריקני כריסטופר רובינס. 12 בספטמבר 2012. רויטרס
מכונית שרופה מחוץ לקונסוליה בבנגאזי אחרי הפיגוע ב-2012/רויטרס

חברי הוועידה הדמוקרטים ביקרו את ההחלטה וטענו כי היא מונעת ממניעים פוליטיים של הרפובליקנים. "כל מה שראיתי עד עכשיו שכנע אותי להאמין כי זה ניסיון לרדוף אחרי הילרי קלינטון. נקודה", אמר חבר בית הנבחרים אלייז'ה קאמניגס.

מחקלת המדינה מסרה לניו יורק טיימס כי מ-2009 ועד 2013, לקלינטון - שנחשבת למועמדת מובילה של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016 – לא היה דואר אלקטרוני ממשלתי. לדברי בכירים בממשל בהווה ובעבר, השימוש של קלינטון בדואר אלקטרוני אישי הוא פרצת אבטחה חמורה. גורמים אחרים ציינו את העובדה שדואר אלקטרוני אישי פגיע יותר לפריצות של האקרים, שעלולים היו להשיג מידע רגיש מאחת מנושאי התפקידים הבכירים ביותר בממשל האמריקני.

עד כה סירבה קלינטון להסביר מדוע פעלה כך, אך ניק מריל, דובר מטעמה, הגן על מעשיה. לדבריו, קלינטון נהגה "על פי רוח החוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully