וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בסיאול הותקף בסכין ונזקק ל-80 תפרים

השגריר מארק ליפרט הותקף בצאתו מכנס בסיאול והצליח להתפנות עצמאית לבית החולים. מצבו יציב. התוקף הוא פעיל למען איחוד קוריאה, שנידון למאסר ב-2010 אחרי שתקף את השגריר היפני

שגריר ארצות הברית בקוריאה הדרומית, מארק ליפרט, אחרי שנפצע במהלך ניסיון התנקשות בבירה סאול, 05 במרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
השגריר מדמם מראשו אחרי התקיפה, הלילה/צילום מסך, טוויטר

שגריר ארצות הברית בקוריאה הדרומית מארק ליפרט הותקף לפנות בוקר (חמישי) בסכין בצאתו מכנס בסיאול. הוא נחתך בפניו, והצליח להתפנות בכוחות עצמו מהמקום. הבית הלבן הודיע כי לא נשקפת סכנה לחייו. מבית החולים נמסר כי ליפרט נזקק לכ-80 תפרים כדי לעצור את הדימום מלחיו.

במהלך הלילה שוחח הנשיא ברק אובמה עם ליפרט ואיחל לו החלמה מהירה. נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה גינתה את האירוע וטענה כי מדובר במתקפה על "הברית בין שתי המדינות".

התוקף זוהה בתקשורת המקומית בשם קים קי-ג'ונג, בן 55, פעיל למען איחוד קוריאה. במהלך התקיפה הוא צעק כי הוא מתנגד לתרגילי המלחמה השנתיים שמקיימות ארה"ב וקוריאה הדרומית. ב-2010 הוא נידון לשנתיים מאסר על-תנאי, אחרי שהשליך לבנת בטון על שגריר יפן בסיאול.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און עם תספורת חדשה וגבות חדשות. רויטרס
התוקף מתנגד לשיתוף הפעולה הצבאי בין ארה"ב לקוריאה הדרומית. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

"התוקף הגיע לבוש בביגוד קוריאנ מסורתי", סיפר מייקל למבראו מצוות החשיבה "ARIRANG", שהיה עד לתקרית. "הוא צעק משהו, התקדם לעבר השגריר וחתך אותו בפניו". לדבריו, "אנשים השתלטו על התוקף והצמידו אותו לקרקע והשגריר עדיין ישב בכיסאו. הוא נאבק בו מהכיסא שלו ולווה אחר כך החוצה. היה שובל של דם מאחוריו והיה לו חתך באורך של 17 סנטימטרים בלחי הימנית שלו".

הוא הוסיף כי התוקף צעק קריאות לגבי עצמאות קוריאה בזמן שהוא הוצמד לקרקע. "זה נשמע כאילו שהוא היה אנטי-אמריקני ואנטי אימפריאליסט. מהסוג הזה של אנשים".


(עדכון ראשון: 1:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully