וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על נישואי להט"ב באלבמה מתלהט - ופוגע גם בסטרייטים

5.3.2015 / 0:05

בית המשפט העליון של אלבמה פסק באופן חריג כי האיסור על נישואי להט"ב במדינה חוקתי, וזרע בלבול במחוזות המדינה. באזורים מסוימים, נעצרה הוצאת רישיונות נישואים באופן גורף. "לא נגיע לסוף עד שבית המשפט הפדרלי יפסוק"

בית המשפט הסיר את האיסור על נישואים חד מיניים באלבמה 9.2.2015. AP
הפגנה מול בית המשפט באלבמה, בחודש שעבר/AP

בעוד מדינות רבות בארצות הברית מאפשרות נישואים בין בני אותו המין, בית המשפט העליון של מדינת אלבמה עורר אתמול (רביעי) סערה כשפסק, בניגוד לתקדימים במדינות אחרות ובבתי המשפט הפדרליים, כי האיסור על נישואי להט"ב חוקתי. ההחלטה עוררה בלבול רב במחוזות רבים במדינה, ובחלקם הופסקו באופן מלא הוצאת רישיונות נישואים – לזוגות סטרייטים וגייז כאחד.

מוקדם יותר, שופטים רבים במדינה שמצאו עצמם בין ההחלטה של בית המשפט במדינה לפסיקות ולהליכים עומדים בבתי המשפט הפדרליים, נאלצו להורות על הפסקה כוללת של הוצאת רישיונות נישואים לזוגות חד-מיניים. השופט סטיבן ריד ממחוז מונטגומרי, הסביר כי לא נותרה לו ברירה אלא לפסוק כך, אולם הוא הבהיר כי יצטרף לעתירה מחודשת בנושא לבית המשפט העליון של אלבמה.

"אני די בטוח שנגיש משהו לבית המשפט", אמר. "אני לא חושב שנגיע לסוף, לא משנה מה נעשה, עד שבית המשפט העליון הפדרלי יפסוק בעניין". בית המשפט העליון פסק ברוב של שבעה שופטים לטובת האיסור על נישואי להט"ב, ולשופטים המחוזיים ניתנו חמישה ימים לערער, אולם על פי ההערכות השופטים לא יערערו בשלב זה, מחשש למעמדם במדינה השמרנית, ולקראת הבחירות הקרובות למערכת המשפט במדינה.

טקס חתונה של זוג לסביות באלבמה, כשברקע מפגין מנופף בספר תנ"ך, פברואר 2015. רויטרס
זוג לסביות מתחתנות באלבמה על רקע מפגין שמנופף בספר תנ"ך, בחודש שעבר/רויטרס

עד לפסיקת בית המשפט העליון, 48 מתוך 67 המחוזות באלבמה הכירו בנישואים בין בני או בנות אותו המין, וכך הפכה למעשה למדינה ה-37 בארצות הברית שמכירה בכך. עם זאת, תוך יום אחד פעילי זכויות אדם במדינה דיווחו כי אף לא מחוז אחד, כאמור, מוכן להוציא רישיונות נישואים ללהט"בים.

בן קופר, יו"ר ארגון "שוויון אלבמה", הצהיר כי הפעילים יערערו לבית המשפט העליון, ואמר: "חשוב שנבין שאנחנו אפילו לא קרובים לסוף". שרה וורבלו, פעילה בארגון זכויות אדם נוסף, טענה כי אלבמה "חריגה" בשלב זה. "רוב המדינות, לאחר שקיבלו הוראה מהממשלה הפדרלית להוציא רישיונות נישואים, עשו זאת בשקט".

מנגד, נשמעו קולות התומכים בהחלטה נגד נישואי להט"ב. השופט המחוזי ג'ון אנסלן טען בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי עד כה, "נעצבתי לאחר שהמילה 'נישואים' במדינתנו נחטפה על ידי זוגות שלא יכולים להתרבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully