וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: לא נגיע להסכם עד מועד הבחירות בישראל

בתום סבב שיחות עם מקבילו האמריקני, אמר שר החוץ האיראני זריף כי "לא יהיה הסכם עד סוף מרץ". בראיון לרשת איראנית, טען כי המערב "חייב לבחור בין הסכם לבין המשך הסנקציות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

"לא נגיע להסכם לפני סוף מרץ" – כך אמר אמש (רביעי) שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, בראיון לרשת אן-בי-סי, בתום סבב שיחות עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי בעיר מונטרו שבשווייץ. לדבריו, "לאיראן אין כל כוונה לבנות נשק גרעיני. אנחנו לא רוצים נשק גרעיני, ואנחנו לא מאמינים שנשק גרעיני יביא ביטחון למישהו, ובטח לא לנו".

"אנחנו מוכנים לעבוד מסביב לשעון על מנת להגיע להסכם", הוסיף. "אנחנו מאוד קרובים, אולם יש פרטים שצריך ללבן". עם זאת, בראיון לרשת האיראנית "פרס טי-וי" טען זריף כי המערב, ובראשו ארצות הברית "חייב לבחור בין הגעה להסכם גרעין לבין המשך הסנקציות. השניים לא יכולים ללכת יד ביד".

עוד בוואלה חדשות:
קרי על ההסכם: "לדרוש מאיראן להיכנע זו לא תכנית"
רייס: "לא ניתן לדרוש מאיראן לוותר על יכולות ההעשרה"
האם נאום נתניהו דווקא עוזר לאובמה לאשר את "ההסכם הרע"?

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בביקור במתקן הגרעיני התת-קרקעי פורדו – קום, אוקטובר 2014. סוכנות הידיעות איסנא, אתר רשמי
זריף בביקור באתר הגרעין בפורדו/אתר רשמי, סוכנות הידיעות איסנא

במסגרת המגעים בין הצדדים, נקבע כי עד סוף מרץ יושג הסכם מסגרת. אם הדבר לא יקרה, ככל הנראה יגבר הלחץ בארצות הברית להחריף את הסנקציות על איראן - צעד שהבית הלבן מתאמץ לדחות לפי שעה.

לטענתו של זריף, "אם יש רצון פוליטי להגיע להסכם, כפי שציין הנשיא אובמה", אין שום טעם בהמשך הסנקציות. מוקדם יותר היום, שר החוץ האמריקני טען כי "לדרוש מאיראן להיכנע זו לא תכנית". לדבריו, "גורמים חיצוניים" לא יסיחו את דעתו מהמאמצים להשגת הסכם כולל עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה. עוד הוא הבהיר כי כל עסקה שתהיה תאריך את "זמן הפריצה" הנחוץ לאיראן על מנת להשיג פצצה גרעינית, ובנוסף תכלול "גישה פולשנית וצעדים לווידוא ההסכם".

בהתייחסות לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלשום בקונגרס בוושינגטון, הכחיש זריף את טענותיו של ראש הממשלה. "נתניהו טען כבר מאז 1992 כי איראן תשיג נשק גרעיני תוך שנתיים, שלוש ארבע", אמר. לדבריו, "ישראל מציבה את הסכנה הגדולה ביותר באזור". בכירים איראניים קראו בימים האחרונים קריאות דומות, בביקורת על כך שלדבריהם ישראל מחזיקה במלאי של פצצות גרעיניות, אולם פועלת נגד איראן, שלדבריהם כלל לא מפתחת נשק גרעיני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה נתניהו עם הסנאטורים הארי ריד ומיץ' מקונל – 4 במרץ 2015. GettyImages
"זורע היסטריה". נתניהו במהלך הביקור בקונגרס/GettyImages

"אנשים מסוימים אולי הושפעו מההיסטריה שגורמים כמו נתניהו מנסים לזרוע, אולם חשוב שכולם יאפשרו להסכם להתממש", סיכם זריף. הצדדים צפויים להיפגש לסבב שיחות נוסף ב-15 במרץ, לא לפני פגישה בין בכירים איראניים לנציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בטהראן במהלך השבוע הקרוב, ושיחות שינהל קרי בסוף השבוע הקרוב עם נציגי מדינות המפרץ הפרסי – ערב הסעודית, כוויית, בחריין, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות – ועם נציגי צרפת, גרמניה ובריטניה.

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully