וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: אסור לשוט בקיאקים בירקון

מוטי גל

19.9.2002 / 22:13

בנחל מותר לשוט בכלי שיט גדולים יותר; חוף עכו נסגר לרחצה בשל זיהום; הציבור מוזהר גם מפני רחצה בנחל הזכי במזרח הכנרת – לאחר שאותרו במקום רמה חריגה של חיידקי אי-קולי צואתי

משרד הבריאות אוסר על שיט קיאקים בנחל הירקון. במשרד מאשרים כי איכות מי הנחל בקטע המלוח משבע טחנות ועד לשפך לים עומדת בקריטריונים לשיט וקיט ללא מגע גוף. ואולם, מאחר שהשטים בקיאקים חשופים להתזה, התהפכות הסירה ונגיעה תדירה במים, יוצא השיט בירקון ממסגרת השיט ללא מגע גוף. בכלי שיט גדולים יותר ניתן להמשיך לנוע בנחל.

קביעות משרד הבריאות מתבססות על שני סיורים שערכו אנשי המשרד במהלך חודש אוגוסט לאורך הקטע המלוח בנחל הירקון ותוצאות הבדיקות המיקרוביאליות שנעשו בירקון על ידי רשות הנחל ומשרד הבריאות.

בתוך כך הודיע היום משרד הבריאות על זיהום בשני אתרים נוספים: חוף עכו ונחל הזכי במזרח הכנרת. חוף עכו נסגר לרחצה, והמשרד מזהיר את הציבור שלא לרחוץ במקום. כמו כן נקרא הציבור שלא לשכשך במימי הנחל, שכן בשתי דגימות שנערכו נמצאה רמה חריגה של חיידקי אי-קולי צואתי. הסיבה ככל הנראה היא רעיית בקר במעלה הנחל. צוותי לשכת הבריאות יערכו ביקורות נוספות בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully