וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל וילק הודיע - היחידה הארצית לחקירות הונאה תנהל את החקירה הפלילית בפרשת ויצמן

21.1.2000 / 13:13

וילק העריך שהמשטרה תיאלץ לגבות עדות מפי הנשיא ויצמן

מפכ"ל המשטרה, יהודה וילק, הודיע היום בצהריים כי היחידה הארצית לחקירות הונאה שבבת-ים היא שתחקור את פרשת ויצמן.
בראש צוות החקירה יעמוד סגן מפקד היחידה, ניצב משנה פורטוגל.
צוות הבדיקה בראשותו של יוחנן דנינו ילווה את צוותו של פורטוגל בתחילת החקירה, ולאחר מכן ימשיך צוותו של פורטוגל בחקירה עצמאית.
וילק אמר כי החקירה הפלילית תיבחן את השאלה האם נעברו עבירות פליליות ועבירות מס. לשאלה האם צפוי הנשיא ויצמן להיחקר, השיב וילק "אני מעריך שנאלץ לגבות עדות מהנשיא". וילק סירב לומר האם מדובר בחקירה תחת אזהרה.
הבוקר אמר עורך דינו של נשיא המדינה, יעקב ויינרוט, בראיון לגלי צה"ל כי בתוך כמה שבועות הוא יחשוף את זהותו של מדליף החומר על חשבונותיו של הנשיא ויצמן. "מדובר בשטינקר, אדם שלא עשה זאת ממניע ציבורי אלא פשוט רצה את רעתו של הנשיא, ומפיץ מסכת שקרים על ויצמן". ויינרוט הבטיח כי בתוך כמה שבועות הוא יחשוף את זהותו של האיש. ויינרוט אמר כי יכול להיות שהנשיא כאיש פרטי נתן ייעוץ למיליונר סרוסי תמורת כסף.
אמש כינס ויינרוט מסיבת עיתונאים בה הגיב על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד המשטרה: "הנשיא חף מפשע, נקי מכל רבב, ולא דבק בו מאומה מן הפסול, הנשיא אינו מתכוון להתפטר ולהגיש את ראשו לאלו המבקשים אותו מגורמים אינטרסנטים שונים". לגבי הפרסום לפיו קיבל הנשיא סכום נוסף של 900 אלף שקלים מאדוארד סרוסי - אמר ויינרוט כי הנשיא לא קיבל מעולם סכום כזה ובוודאי לא שיתף פעולה עם סרוסי בעיסקאות נשק. אך עו"ד ויינרוט הודה כי ויצמן קיבל כסף מסרוסי עבור שירותי יעוץ עסקיים בענייני טקסטיל, אך כל זאת בעת שויצמן היה איש עסקים פרטי, וכל הכספים שהתקבלו דווחו כחוק למס הכנסה. פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, אמרה היום כי ויצמן יחקר בקרוב, והביעה צער על דבריו של וינרוט כנגד היועץ המשפטי אלייקים רובינשטיין.
ראש הממשלה אהוד ברק אמר בנושא, כי זו שעה קשה, בעיקר למי שמכיר את הנשיא, וכי הוא משוכנע כי הנשיא יידע כיצד לנהוג. שר המשפטים יוסי ביילין אמר כי לדעתו על הנשיא לצאת לחופשה עד שתסתיים חקירה המשטרה אבל אין הוא מחויב להתפטר. כולנו מתפללים, הוסיף ביילין, שהנשיא יימצא נקי מכל רבב. יו"ר המפד"ל, השר יצחק לוי, אמר כי הנשיא מוסיף טעות על שגגה בכך שהוא נשאר בתפקידו, וכי עליו להתפטר. בשל הזמן שחלף, ייתכן וחקירת המשטרה לא תסתיים תוך זמן קצר. כמו כן, ייתכן ויתברר כי על חלק מן הסוגיות חל חוק ההתיישנות.

לראשונה בתולדות המדינה, חקירה נגד הנשיא

היועץ המשפטי לממשלה הורה אתמול למשטרה בצעד יוצא דופן לפתוח בחקירה פלילית נגד הנשיא עזר ויצמן - לראשונה בתולדות המדינה פותחת משטרת ישראל בחקירה פלילית נגד נשיא המדינה. רובינשטיין קיבל את ההחלטה בתום פגישה אתמול עם מפכ"ל המשטרה וילק, ראש אגף החקירות סדבון וצוות הבדיקה המיוחד של המשטרה, בפגישה נכחו גם פרקליטת המדינה ארבל והפרקליטה המלווה של החקירה. מבדיקת המשטרה עלה כי ויצמן ניהל לכאורה קשרים עסקיים בשנים 83-84 עם חברות הקשורות למיליונר אדוארד סרוסי - קשר שלא הוצג או היה ידוע מראש, מדובר בתקופה שלפני בחירות 84' וגם אחריהן בעת שויצמן כיהן כשר. בעקבות ההחלטה, כעת ברור שצוות החקירה בפרשה בשיתוף שלטונות מס ההכנסה יגבה עדות מהנשיא ויצמן כנראה גם תחת אזהרה.
היועץ המשפטי רובינשטיין הדגיש כי הנשיא ככל אזרח נמצא עדיין בחזקת חף מפשע ומדובר רק בחקירה, וכי מבחינת החוק, הנשיא לא חייב להשעות את עצמו. מבחינה ציבורית, ההחלטה על לקיחת חופשה נתונה בידי הנשיא. הנשיא ויצמן מסר בתגובה כי הוא מבקש לאור כל השמועות והחשדות לכאורה שהופצו נגדו להיחקר במשטרה לרבות תחת אזהרה, אך עוד מבקש הנשיא שהחקירה תתקיים במהירות האפשרית.ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי יש לפתוח בחקירת משטרה ולבדוק האם "נקנה כאן שלטון בכסף".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully