וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נתפסה "האישה בחלוק הלבן" שגנבה מעשרות קשישים במרכז

4.3.2015 / 0:11

לאחר שהצליחה לגנוב עשרות אלפי שקלים מ-21 קשישים לפחות, נתפסה תושבת בת ים שהתחזתה לעובדת של הביטוח הלאומי באמצעות בגדים לבנים. "צדה אותם כחיה המשחרת לטרף ולא בחלה באף אמצעי כדי להשיג את זממה"

כ-20 קשישים מגיעים למרחב איילון להיפגש עם חוקרים לגבי תלונה שהגישו על עוקץ שכולם עברו. מרץ 2014. יוסי ציפקיס
האישה הייתה מאתרת קשישים באמצעות מדבקות על תיבות הדואר, שמעידות על שימוש בלחצן מצוקה. אחת מהנשדדות מגיעה למטה המשטרה, אתמול/יוסי ציפקיס

21 קשישים מבת ים ומחולון, הגיעו אתמול (שלישי) למטה משטרת מרחב אילון, כדי לשמוע כיצד הצליחה המשטרה לעצור מסע עוקץ שבמסגרתו נגנבו מהם כסף ורכוש רב על ידי מי שזוהתה עבורם בתור "האישה בחלוק הלבן". מדובר בתושבת בת ים, בת 44, החשודה שגנבה ב-19 מקרים שונים תכשיטים וכ-36 אלף שקלים, 4,800 דולר ו-1,000 שקלים בתווי קנייה. החשודה, שנעצרה לפני שבוע, הודתה בכל המיוחס לה ואף קשרה עצמה למקרים נוספים של אירועים דומים. לפיכך, התרחשו גניבות נוספות שטרם ידוע מה היה שווי הרכוש הגנוב בהן.

על פי החשד, האישה הייתה נוהגת לאתר קשישים, חלקם סיעודיים, חלקם נעזרים במטפלות צמודות וחלקם בגפם, אשר מחוברים ללחצן מצוקה. זאת, באמצעות הסתכלות פשוטה על תיבת הדואר שלהם, שם היא הייתה מחפשת את המדבקה של חברת "סטיוטקס" ללחצנים. לאחר שאיתרה את דירותיהם, הייתה מבקשת להיכנס לביתם כשהיא לבושה בבגדים לבנים ומציגה עצמה כעובדת של הביטוח הלאומי. התואנה לביקור, הייתה בדרך כלל באה "לסייע" או "לבצע ביקורת". כך, הייתה מסתובבת בדירתם וגונבת מהם לכאורה.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
אובמה על נתניהו: לא הציע "אלטרנטיבה מעשית" לשיחות עם איראן
נתניהו בקונגרס: "הפסקת הסנקציות - רק כשאיראן תפסיק תוקפנותה"
השב"כ והמשטרה חוקרים פרשה ביטחונית חמורה בצפון

כ-20 קשישים מגיעים למרחב איילון להיפגש עם חוקרים לגבי תלונה שהגישו על עוקץ שכולם עברו. מרץ 2014. יוסי ציפקיס
התואנה לביקור הייתה בדרך כלל באה "לסייע" או "לבצע ביקורת" מטעם ביטוח לאומי/יוסי ציפקיס

באחד המקרים שעלו בחקירה, האישה החלה לנקות את דירת הקשישה במסגרת ה"סיוע", ונמלטה עם 400 שקלים במזומן. במקרה אחר, ביקשה כמה פעמים לגשת לבית השימוש, ובכל "גיחה" כזו דאגה לקחת רכוש מהבית. במקרה נוסף שעלה בחקירה, מטפלת שהייתה צמודה לקשישה לא הניחה לאישה לפעול במהירות. לכן, החשודה ביקשה מהמטפלת לצאת לשעה מהדירה, אך עוררה את חשדה וזו סירבה לצאת ונשארה צמודה לקשישה שבה טיפלה. לאחר 20 דקות, יצאה האישה לדרכה, לא לפני שהספיקה לגנוב ארנק ובו גם מפתח הדירה.

אחרי שהתקבלו התלונות הרבות במרחב איילון, הורה מפקד המרחב, ניצב-משנה נתן בוזנה, על הקמת צוות חקירה מיוחד בנושא. כך, התגלו לא פחות מ-13 מקרים שכאלה בבת ים, חמישה באזור תל אביב ומקרה אחד בחולון. צוות החקירה, בראשו של פקד יניב בן עמי, הצליח לאתר לבסוף את החשודה באמצעות מצלמות האבטחה של אחד מהבניינים שבו ניסתה לבצע את העוקץ. לאחר שזוהו שאריות די-אנ-איי וטביעות אצבע של החשודה, צוות בילוש בפיקודו של פקד צחי טל, איתר אותה ועצר אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כ-20 קשישים מגיעים למרחב איילון להיפגש עם חוקרים לגבי תלונה שהגישו על עוקץ שכולם עברו. מרץ 2014. יוסי ציפקיס
"מקרים חמורים שהדעת אינה סובלת קיומם". נצ"מ בוזנה/יוסי ציפקיס

"מדובר במקרים חמורים שהדעת אינה סובלת קיומם", אמר נצ"מ בוזנה. "החשודה ניצלה את חולשתם של אותם קשישים, את מצבם הבריאותי הקשה והסיעודי, צדה אותם כחיה המשחרת לטרף ולא בחלה באף אמצעי כדי להשיג את זממה. נעשה כל שניתן בידינו כדי למצות את הדין עם עבריינית זדונית זו ובהזדמנות זו אני קורא לציבור, בעיקר לציבור הקשישים, להישמר מפני מקרים דומים לאלו, כמו גם להתלונן על מקרים נוספים אם אירעו. אין בלבי ספק כי אירעו מקרים נוספים שטרם ידועים לנו".

לאחר ששמעו את סיפור המעצר, הודו הקשישים לחוקרים על המאמץ שעשו כדי ללכוד את החשודה שעשקה אותם. מטפלת של אחת הקשישות, ג'ליטה גורזו, סיפרה בשיחה עם וואלה חדשות כי "היא הגיע לבית שלנו, דפקה על הדלת ואמרה שהיא מהביטוח הלאומי". לדבריה, "היא ביקשה לראות את הדרכון שלי, אז הלכתי להביא אותו מהחדר והיא ישבה בסלון. אחרי שהבאתי את התיק היא ביקשה קפה עם חלב, אז הכנתי לה וחזרתי לסלון. היא כנראה לא הספיקה לגנוב, אז ביקשה עוד חלב. כשחזרתי מהמטבח ראיתי שהתיק פתוח. היא אמרה שהיא חייבת להביא משהוא מהרכב ויצאה. חשדתי בה ויצאתי אחריה, אבל היא נעלמה. התקשרנו למשטרה ואני שמחה שבסוף השוטרים תפסו אותה".

(עדכון ראשון: 22:11)

פניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully