וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור היום: אבי דיכטר עזר לשכנע אדם לא לקפוץ ממגדל בתל אביב

3.3.2015 / 18:01

מספר 26 ברשימת הליכוד יצא מפגישה וגילה שבבניין ממולו, גבר איים לקפוץ מהקומה ה-51. דיכטר הציע את עזרתו למשטרה ויחד הם הצליחו להוריד אותו מהגג בבטחה. "בתפקידי כראש השב"כ מעולם לא עליתי על גגות כדי להציל אנשים מניסיון התאבדות"

אבי דיכטר בתרגיל חירום לאומי נקודת מפנה 6 בדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
דיכטר/דייב בוימוביץ'

ראש השב"כ לשעבר ומספר 26 ברשימת הליכוד לכנסת, אבי דיכטר, מצא עצמו אתמול (שני) מציל את חייו של אדם שלא הכיר, כשהאחרון איים להתאבד מגג בניין אלקטרה בתל אביב. דיכטר, שיצא בשעה 13:00 מפגישה באזור, ראה את ההתקהלות ואת כוחות המשטרה שהיו מתחת לבניין, הציע את עזרתו וחבר לצוות המשא ומתן. לאחר שנגמר האירוע, סיפר דיכטר כי היה זה אירוע יוצא דופן – אפילו עבורו. "בתפקידי כראש השב"כ מעולם לא עליתי על גגות כדי להציל אנשים מניסיון התאבדות. נלחמתי רק במחבלים מתאבדים שרצו להרוג ישראלים", הסביר דיכטר.

"התקשרתי למשטרה ואמרתי להם, 'שמעו, אני במקרה למטה. אני מציע את עזרתי ומעמיד את עצמי לשירותכם'", סיפר דיכטר על השתלשלות האירועים. בתגובה להצעתו של דיכטר, צוות המשא ומתן הזמין אותו להשתלב בכוחותיו והעלה אותו לגג המבנה בן 51 הקומות, על מנת לשוחח עם האיש. "הם הסבירו לי איך להוריד אותו מהגג בריא ושלם וביקשו שאנסה להרגיע אותו, אתן לו תקווה לחיים ואנסה למנוע ממנו לשים קץ לחייו ", אמר. "ישבתי כחמישה מטרים ממנו, על שפת הגג, כשהוא יושב על האות ט' של המילה 'אלקטרה'. מדובר במקום גבוה וקר, עם רוחות עזות. עשיתי כמיטב יכולתי ובמשך כשעה שוחחתי עמו. מדי פעם, צוות המשא ומתן הנחה אותי באוזנייה כיצד להמשיך".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
לבקשת הדמוקרטים: נתניהו מיתן "משפטי מחץ" בנאומו
וינשטיין: לבחון אם דברי מרזל אחרי תקיפת זועבי מהווים עבירה
הר געש התפרץ בצ'ילה: "הישראלים לא ידעו מה לעשות, היינו בהלם"

בנין אלקטרה, תל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
בניין אלקטרה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

לדברי המשטרה, האדם שניסה להתאבד הוא הלום קרב שמוכר לשוטרים, והוא הסביר להם כי רצה להתאבד משום שהוא שקוע בדיכאון ואיש לא עזר לו. "לא הכרתי את הרקע שלו, אבל על פי ההמלצות של הצוות ניהלתי איתו את השיחה", סיפר דיכטר. "בשלב מסוים עזבתי אותו, והצוות המשיך בעבודתו. הייתה לי יותר מתחושה שהוא לא יקפוץ. הם המשיכו את השיחה אחריי, ושכנעו אותו לרדת למטה. מדובר בבחור שמוכר למשטרה וניסה לעשות זאת לא פעם אחת".

גורמים במשטרת תל אביב מסרו כי "מדובר בבחור הלום קרב ששקע בדיכאון כי לטענתו לא קיבל סיוע ועזרה. צוות המו"מ יחד עם גורמים נוספים שכנע אותו לרדת והציל את חייו".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully