וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא חשבתי שיענה": הישראלי שקיבל מייל תשובה מאובמה

3.3.2015 / 0:52

לפני כחודש שלח ניר איסקוב מכתב לנשיא ארה"ב, ובו זעם על נאום נתניהו בקונגרס ועל הקיפאון במו"מ עם הפלסטינים. אובמה אמנם לא התייחס לנאום והביע תקווה לחידוש השיחות בקרוב, אך איסקוב התרגש. "שלחתי את המכתב בנאיביות"

ניר איסקוב – הישראלי ששלח מכתב לאובמה וקיבל תשובה מרץ 2015. באדיבות המצולם,
"אני מקווה שהוא לא יוותר עלינו". ניר איסקוב/באדיבות המצולם

דואר מהבית הלבן: לפני כחודש שלח ניר איסקוב, תושב חולון בן 34, מכתב בדואר האלקטרוני לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, שם הביע את התנגדותו להתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב נאומו בקונגרס והתנגדותו להסכם המסתמן עם איראן על תכנית הגרעין שלה. הוא אף הביע את תקוותו שאובמה יפעל לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אך הוא הופתע לקבל מכתב תגובה מהאיש שמנהיג את המעצמה הגדולה ביותר בעולם.

"שלחתי את המכתב בנאיביות", סיפר איסקוב לוואלה חדשות. "רתחתי על המצב ורציתי להגיד לו שיש קולות אחרים בישראל, שנבוכים מהתנהגותו של נתניהו ומעריכים את המטריה הביטחונית ומדינית שהעניק לנו במהלך מבצע 'צוק איתן", הוסיף איסקוב. "אני מקווה שהוא לא יוותר עלינו. נתניהו מחרב את היחסים עם ארצות הברית ומשתמש בנאום לצרכים פוליטיים".

איסקוב הודה שהוא הופתע מעצם התגובה, אך לא מהנוסח שלו. "לא חשבתי שהוא יענה, רק רציתי שיידע שיש דעות אחרות. אני מקווה שהמסר חלחל שם". לדבריו, הוא שוקל לשלוח לו מכתב נוסף ובו הוקרת תודה על התגובה.

מכתב התשובה של אובמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתשובתו הקורקטית לא התייחס אובמה לביקורת הנוקבת שהשמיע איסקוב כלפי נתניהו והתמקד יותר בסכסוך הישראלי-פלסטיני. "תודה על מכתבתך", פתח אובמה את תשובתו. "אין פתרונות קלים לאתגרים שבפניהם ניצבים הישראלים והפלסטינים, אך אני רוצה שתדע שכאשר אתה שולח לי דואר אלקטרוני, אני מקשיב". אובמה הוסיף וכתב כי "אנחנו לא יכולים לוותר על המשך הניסיון להגיע לסיום הסכסוך הזה. יותר מדי מונח על הכף וזה הדבר הנכון לעשות. המחויבות שלנו לפתרון צודק ובר-קיימא היא איתנה ונמשיך להציג גישות בונות עבור הישראלים והפלסטינים ולעודד אותם כדי שיוכלו לעבוד יחד ולהגיע לפתרון הסכסוך".

עוד כתב אובמה כי "כדי להמשיך קדימה, עומדים בפני הצדדים בחירות קשות ועליהם לבצע החלטות לא פשוטות. רק אז הם יוכלו להגיע לפשרות הדרושות כדי להגיע לשתי מדינות עצמאיות שיוכלו לחיות אחת לצד השנייה בשלום ובביטחון. שוב, אני מעריך את מחשבותיך. עליך לדעת שהממשל שלי ימשיך לחפש אחר הצעדים שהישראלים והפלסטינים יכולים לעשות כדי לבנות את האמון ואת הביטחון הדרושים למן שלום מתמשך. בכבוד רב, ברק אומה", חתם הנשיא האמריקני את מכתבו.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully