וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה - נציב הכבאות חוזר בו: "לא התכוונתי לזלזל"

27.2.2015 / 13:38

רב-טפסר שחר איילון, אשר כפי שפורסם לראשונה בוואלה חדשות כינה מסיימי קורס מפקדי צוותים "מיותרים", שלח לכבאים מכתב שבו ניסה להבהיר את דבריו השנויים במחלוקת. "אתם משאב אנושי יקר ערך", כתב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחר איילון והמכתב ששלח לכבאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הסערה שחוללו דבריו נגד מפקדי צוותי כיבוי, אותם כינה "מיותרים" - נציב שירותי הכבאות, רב-טפסר שחר איילון, מנסה למזער נזקים: בעקבות הזעם הגדול בארגון, שהתגבר לאחר שהדברים קיבלו ביטוי פומבי בדמות הפרסום בוואלה חדשות, שלח אתמול (חמישי) איילון מכתב לכבאים, שבו ניסה להבהיר את עמדתו. "לאחרונה, בשיחה סגורה עם קורס מפקדי צוותים נודע לי כי בדבריי על חשיבות ההדרכה, ההסברה והמניעה לציבור הרחב, השתמע, לכאורה, זלזול וחוסר מתן חשיבות לדמות לוחם האש", כתב איילון.

"אז נהפוך הוא", הדגיש, "לוחמי אש הם הלוחמים, גיבורי ההגנה על האוכלוסייה האזרחית הנמצאים בחזית הלוחמה, תוך סיכון אישי רב. נכונותם להתנדב ולפעול אל מול הסכנות, ההקרבה האישית למען הצלה והגשת סיוע לזולת תחת אש ותוך חשיפה אישית לסכנות, מעוררים כבוד והערכה לכל אחד מכם".

עוד על הסערה במערך הכבאות:
פרסום ראשון: זעם בקורס מפקדי צוות כיבוי - "הנציב אמר שאנחנו מיותרים"
אחרי דברי הנציב - סערה במערך הכבאות: "להשבית תחנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכתובת בין מסיימי קורס המפקדים, שנחשפה השבוע בוואלה חדשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתכתובת בין מסיימי קורס מפקדי הצוותים לאחר הטקס השבוע, שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה חדשות, הם טענו, בין השאר, כי איילון אמר להם בנאומו בטקס: "אתם מיותרים. מבחינה סטטיסטית, אתם לא מורידים את מספר ההרוגים בשנה. הדבר היחיד שחשוב זה מערך מניעת הדליקות". לדבריהם, הוא הטיח בהם גם את המשפט: "מבחינה עסקית אתם מיותרים".

דברים אלו עוררו את זעמם של הכבאים. "יש להשבית את התחנות", אמר אחד ממסיימי הקורס לעמיתיו. מפקד נוסף אמר: "הוא התבטא ככה גם כלפי לוחמות האש. זה מקומם ועצוב". גם קציני הכיבוי הצטרפו לתחושות הקשות, וביקשו לארגן מכתב קצינים נגד דברי הנציב. "מעניין אם הוא היה מדבר ככה לשוטרים אם היה מתמנה למפכ"ל", אמר כבאי בכיר במערך והתייחס לכך שאיילון הוא בין המועמדים לתפקיד. "זו לא פעם ראשונה. פעם הוא אמר שהכבאים מומחים במנגלים ובשקשוקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס סיום קורס מפקדי הצוות, השבוע בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך המכתב, איילון אמנם אינו מתנצל במפורש, אולם חוזר בו מהעמדה שהשמיע השבוע במהלך הטקס, ככל הנראה גם הודות ללחץ כבד שהופעל עליו מצד ועד העובדים, ומבהיר: "בפעולתכם לילות כימים בכל פעולות הכיבוי, החילוץ וההצלה אתם מפגינים נחישות, אומץ לב ועוצמה אדירה של משאב אנושי יקר ערך. נמשיך בתהליכי הגיוס ובהגדלת היקף וכמות הצוותים". לדבריו, "העובדה הבלתי נמנעת שאתם הראשונים בכל אירוע, כמתחייב מתפקידכם כלוחמי אש, ממחישה לכל את עוז הרוח ותעצומות הנפש הנדרשים לביצוע משימותיכם. חשוב שתדעו שההערכה אליכם גוברת מיום ליום – הן מהמשרד הממונה, קרי המשרד לביטחון הפנים, הן מהנהלת נציבות כבאות והצלה והן מכלל אזרחי ישראל".

לסיכום, כותב איילון כי הוא "חש גאווה להיות ראש ארגון איכותי שכזה, להיות חלק מכם, חלק ממשפחה קטנה ואיכותית , שמהות קיומה הוא שירות ייחודי ומקצועי לאזרח, הצלת חיים ומזעור הנזק לרכוש 'משפחת הכבאים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully