וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נכנס אמן הגרפיטי הבריטי הנודע לרצועת עזה?

26.2.2015 / 21:42

האמן בנקסי פרסם באתר האינטרנט שלו סרטון תיעודי מהרצועה, שסקר את החיים בעזה אחרי מבצע "צוק איתן". עם זאת, לסרטון הוכנסו מסרים מניפולטיביים ומוטעים. "הרצועה מפוקחת על ידי 'שכנים ידידותיים'"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

אמן הרחוב הבריטי, הידוע בכינויו בנקסי, פרסם באתר האינטרנט שלו תיעוד מרצועת עזה, שישה חודשים אחרי תום מבצע "צוק איתן". ככל הנראה, הוא נכנס דרך מנהרה לרצועה, שם ריסס ציורי קיר בעלי מסרים פוליטיים מניפולטיביים.

בסרטון, שאורכו שתי דקות, נראים תחילה עננים ממטוס של חלון, כשבכיתוב התמונה נכתב: "מי ייתן שבשנה הקרובה תגלו יעד חדש". היעד הוא עזה, כשבסרטון נאמר שהרצועה "מפוקחת על ידי שכנים ידידותיים" – הכוונה היא לישראל ולמצרים. בסרט נראים גם חיילי צה"ל ועל אף הניסיון ליצור את הרושם שלפיו הם נמצאים ברצועת עזה, הם למעשה נמצאים במחסום קלנדיה שבשטחים.

ציור קיר שצייר האמן הבריטי בנקסי ברצועת עזה, פברואר 2015. רויטרס
גרפיטי שצייר בנקסי ברצועת עזה/רויטרס

הסרט הקצר מתמקד בתנאי המחייה ברצועת עזה שאחרי המצבע ומציג מבנים שחרבו ופועלים שמנסים לשקם את ההריסות. לאחר מכן, נראית כתובית שבה נטען כי לא ניתן להכניס בטון לרצועה מאז תום המבצע, על אף שבפועל נכנסות כמויות קטנות של בטון במסגרת הסכם עם האו"ם שנועד לסייע בשיקום הרצועה.

בהמשך נראה ציור קיר של חתלתול, כשאדם מסתכל עליו ואומר בערבית כי "לפחות החתול מצא לשחק עם משהו, משום שלילדים בעזה לא נותר דבר". הסרט מסתיים עם גרפיטי שרוסס על קיר ובו נכתב: אם נשטוף את ידינו מהעימות בין החזק לחלש, נישאר עם החזק – לא נהיה ניטרליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully