וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: היעדר מזרחיות ברשימת יקירות תל אביב - מקומם

26.2.2015 / 12:44

בעמוד הפייסבוק שלו תקף יו"ר ש"ס את רשימת הנשים שנבחרו לקבל את התואר מעיריית תל אביב: "ככה זה כשיש ציבור ענקי בישראל שהוא שקוף". גולשים מיהרו להגיב: "כמה נשים מזרחיות יש ברשימה של ש"ס?"

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
"נחוקק חוק שיחייב במדינת ישראל שוויון מלא למזרחיים בכל דבר". דרעי/יותם רונן

יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח היום (חמישי) ביקורת על רשימת "יקירות העיר" של עיריית תל אביב לשנת 2015, שפורסמה בוואלה חדשות, ושאינה כוללת שום אישה ממוצא מזרחי. "העיר תל אביב בחרה 14 נשים לתואר יקירות העיר, שזה יפה מאוד, אבל בכל תל אביב-יפו, העיר השנייה בגודלה במדינת ישראל, לא נמצאה אישה מזרחית אחת שתהיה ראויה לתואר 'יקירת העיר תל אביב'", כתב דרעי בעמוד הפייסבוק שלו.

דרעי תקף גם את תגובתו של יו"ר הוועדה העירונית שבחרה את הרשימה, נתן וולך, שהסביר כי לא היו מועמדות מתאימות והזכיר כי אחת הנשים שנבחרו היא ערבייה. "ככה זה כשיש ציבור ענקי במדינת ישראל שהוא שקוף, לא קיים. אין מועמדות מתאימות. אין מועמדות ראויות", כתב דרעי. "ערבים ומזרחיים וכל מי ששונה ממנו, זה אותו דבר בשבילו. זה מקומם, זה מכעיס, זה מרתיח את הדם".

ממלא מקום ראש עיריית תל אביב יפו ויו"ר סיעת הגמלאים בתל אביב, נתן וולך, בוועידה הרביעית של הסתדרות הגמלאים. אורי לנץ
"כל מי ששונה ממנו זה אותו דבר בשבילו". יו"ר הוועדה, נתן וולך/אורי לנץ

יו"ר ש"ס ציין כי הורה לנציג המפלגה בעיריית תל אביב, סגן ראש העיר נתן אלנתן לפעול בכל האמצעים כדי לבטל את ההחלטה. "אני קורא לידידי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי: התערב! בטל את החלטות הוועדה!", הוא הוסיף. "בסוף לא תהיה ברירה, ואנחנו נחוקק חוק שיחייב במדינת ישראל שוויון מלא למזרחיים בכל דבר, בדיוק כמו החוקים שדורשים שוויון מגדרי לנשים. אם 66 שנות קיומה של מדינת ישראל לא הספיקו בשביל שהתהליך המינימלי הזה של שוויון בין העדות יתרחש מעצמו אז אנחנו נכפה אותו בכוח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תגובות לפוסט של אריה דרעי בפייסבוק על היעדר נשים ברשימת יקירות העיר תל אביב. מתוך פייסבוק, צילום מסך
התגובות על דברי דרעי/צילום מסך, מתוך פייסבוק

התגובות הזועמות לדבריו בפייסבוק לא איחרו לבוא. "ש"ס בחרה אנשים שינהיגו אותה, ולא מצאה אפילו אישה אחת מתאימה. כי חצי מהציבור הזה שקוף. זה מקומם, זה מכעיס וזה מרתיח את הדם!", כתב אחת המגיבות לפוסט. "כמה נשים מזרחיות יש ברשימה של ש"ס לכנסת?" תמהה מגיבה נוספת. אחרת הוסיפה: "לפחות הם בחרו נשים. כי אצלך הנשים הן השקופות".

תואר "יקיר העיר" שמעניקה העירייה משנת 1976 לתושבים הבולטים בפועלם בעיר, הוענק היום באופן בלעדי לנשים. זאת לאחר שבשנת 2014 התרעמו התושבים על האי-שוויון בין המינים ועל חוסר בייצוג הולם לנשים. בין הנשים שנבחרו לקבל את התואר, מדלן עזאר, ערבייה תושבת יפו, הסופרת רות סירקיס והמשוררת והסופרת נורית הירש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully