וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין הוזמן לשאת נאום בפני הפרלמנט של רומניה

25.2.2015 / 16:12

את ההזמנה קיבל הנשיא מיו"ר הפרלמנט, ואלריו זגוני, שביקר בישראל. כעת פועלים בלשכתו של ריבלין מול לשכת נשיא רומניה כדי לתאם ביקור רשמי במדינה, שבמסגרתו יתקיים גם הנאום

ראובן ריבלין בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
השיב בחיוב. הנשיא ראובן ריבלין/נועם מושקוביץ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הוזמן לשאת נאום בנושא סובלנות בין-דתית בפני שני בתי הפרלמנט של רומניה. את ההזמנה העביר לריבלין יו"ר הפרלמנט הרומני, ואלריו זגוני, שביקר בישראל בשבוע שעבר ונפגש עם נשיא המדינה במעונו בירושלים. ריבלין השיב בחיוב להזמנה באופן עקרוני, ולשכתו מנהלת כעת מגעים מול לשכת נשיא רומניה כדי לתאם ביקור רשמי במדינה, שבמסגרתו צפוי להתקיים גם הנאום.

ההזמנה לנאום עלתה לאחר שריבלין ויו"ר הפרלמנט הרומני דנו במהלך פגישתם במאבק נגד הגזענות בכלל והאנטישמיות בפרט. ממשלת רומניה עשתה בעשור האחרון כברת דרך בהכרתה בפשעים שבוצעו נגד היהודים במדינה בתקופת השואה, והממשלה הנוכחית במדינה מתגאה בכך שבניגוד למדינות אחרות בדרום אירופה, אין בה נוכחות פוליטית משמעותית של הימין הקיצוני. על רקע העובדה שגם ריבלין כנשיא שם דגש על נושא המאבק בגזענות וקידום הסובלנות הבין-דתית, עלתה ההצעה שהנשיא ידבר על הנושאים הללו בפני המחוקקים בבוקרשט.

עוד בוואלה חדשות:
"לזוג ממוצע שרוצה לקנות דירה – אין סיכוי בלי עזרה מההורים"
היועצת לביטחון לאומי של אובמה: "נאום נתניהו - מהלך הרסני"
אלף עובדי כיל מפגינים בצומת בית קמה: "נעלה את גובה הלהבות"

יו"ר הפרלמנט זגוני אישר בשיחה עם וואלה חדשות את דבר ההזמנה, אך הבהיר כי "אי אפשר עדיין לומר שום דבר מעבר לזה, כי הנושא צריך להיות מתואם בערוצים הרשמיים בין לשכות המנהיגים". הוא הוסיף, עם זאת, כי "השיחה שלי עם הנשיא ריבלין הייתה מרתקת. שוחחנו על נושאים אזוריים חשובים כגון איראן, סוריה ותהליך השלום, אבל גם על החשיבות של קידום סובלנות, שותפות ודו קיום בין דתות ותרבויות שונות. שמחתי להיחשף לגישה שלו בנושאים הללו, שהם חשובים מאוד עבורנו".

"ישראל היא מדינת מפתח במזרח התיכון"

זגוני הוסיף כי "הקשרים בין רומניה לישראל מצוינים. מבחינתנו ישראל היא מדינת מפתח במזרח התיכון, ואילו אנחנו מהווים נקודה חשובה בקשריה של ישראל עם האזור שלנו. יש יחסים מסחריים, ביטחוניים ודיפלומטיים טובים, זאת לצד קשר תרבותי ארוך שנים שממשיך להתקיים דרך הקהילה הגדולה של יהודים יוצאי רומניה החיים בישראל". הוא ביקש להדגיש כי ברומניה, בניגוד למדינות אחרות ביבשת, האנטישמיות אינה מרימה מחדש את ראשה. "ראיתי באינטרנט סרטונים על מה שקורה ליהודי שהולך עם כיפה ברחובות של ערי בירה שונות. ברומניה אפשר ללכת ככה ברחוב ללא כל חשש. אנחנו פועלים ברמה החינוכית כדי לקדם סובלנות וזה משפיע", הסביר.

נשיא רומניה לשעבר, טריאן בססקו, שסיים את תפקידו לפני כחודשיים, ביקר בישראל בינואר 2014 והכריז כי ישראל היא "מדינת משפחה" עבור ארצו. ארבע שנים קודם לכן ביקר הנשיא לשעבר שמעון פרס ברומניה, ושנה לאחר מכן ביקר בה גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במסגרת הקשרים הקרובים בין המדינות, רומניה תומכת בשדרוג מעמדה של ישראל אל מול האיחוד האירופי, זאת לצד תמיכתה בהקמת מדינה פלסטינית כתוצאה מהסכם שלום עם ישראל.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully