וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שרצח את "הצלף האמריקני" ייכלא עד תום חייו

25.2.2015 / 10:47

בית המשפט בטקסס הרשיע את אדי ריי רות' ברצח כריס קייל, לוחם הצי המפורסם שסיפורו התפרסם בספר ובסרט שהיה מועמד לאוסקר. התביעה ויתרה על עונש מוות, אך הדגישה: "הטיעון לאי-שפיות מבוסס על פרק של סיינפלד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חבר מושבעים בטקסס הרשיע אתמול (שלישי) חייל לשעבר ברצח לוחם הצי כריס קייל, מחבר רב המכר "צלף אמריקני". אדי ריי רות' בן ה-27 הורשע גם ברצח חברו הטוב של קייל, צ'אד ליטלפילד. הוא נידון למאסר עולם ללא אפשרות חנינה.

עורכי דינו של רות', חייל לשעבר בחיל הנחתים, טענו כי הוא לקה באי-שפיות זמנית בזמן שירה למוות בשני הגברים לפני שנתיים, אך התביעה התעקשה כי רות' מעמיד פנים לכל אורך הדרך.

כריס קייל, בן 38 במותו, היה לוחם ביחידת "אריות הים" של הצי ונחשב לצלף הקטלני ביותר בתולדות הצבא האמריקני. לזכותו נזקפות 160 הריגות של חיילי אויב בעיראק ומחבלים. האוטוביוגרפיה שלו עובדה לאחרונה לסרט הקולנוע "צלף אמריקני", שהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.

אחרי שסיים את שירותו הצבאי, קייל סייע למשוחררי-צבא שסבלו מהפרעת דחק בתר-חבלתית (פוסט טראומה). ב-2 בפברואר 2013, קייל וליטלפליד אספו את רות' לשיעור ירי במטווח מחוץ לעיר פורט וורת', אחרי שאמו ביקשה מהשניים שיסייעו לבנה להתמודד עם מצוקתו הנפשית.

לקריאה נוספת
סיפורו של "השטן מראמדי", הצלף שהרג 160 עיראקים
בעקבות הסרט "צלף אמריקני": זינוק באיומים נגד מוסלמים

טאיה קייל, רעייתו של הצלף כריס קייל, באירוע לזכרו בכנס של איגוד הרובאים הלאומי – יוסטון, טקסס, מאי 2013. AP
טאיה, רעייתו של כריס קייל, באירוע לזכרו בכנס של איגוד הרובאים הלאומי ביוסטון ב-2013/AP

עורכי דינו של רות' טענו כי בזמן שהשלושה היו במטווח, הוא לקה בהתקף פסיכוטי והשתכנע כי קייל וליטלפילד עומדים לירות בו. לאחר מכן ירה בשניהם. ממסמכים שהובאו בפני בית המשפט, התברר כי רות' אמנם נטל באותם ימים תרופות אנטי-פסיכוטיות, אך באותו יום הוא גם היה בהשפעת סמים ואלכוהול.

המשפט זכה לתשומת לב רבה, בין היתר בשל הסרט הפופולרי המבוסס על רב המכר שחיבר כריס קייל. בספר תיאר הצלף המפורסם את ארבע מסעותיו לעיראק בשירות הצי.

המשפט התנהל בעיר סטיוונביל וארך שבועיים. המושבעים האזינו לעדויות אופי מטעם ההגנה, שתיארו את התנהגותו המוזרה של רות'. פסיכיאטר מטעמו אמר כי רות' האמין באנרכיזם והמתין בכיליון עיניים ל"יום הדין", ואף חשב ש"אנשי-חזיר מנסים לרצוח אותו". התביעה טענה כי רות' העמיד פנים שהוא אינו שפוי. התובעת, ג'יין סטארנס, אמרה כי רות' קיבל השראה לטיעון "אנשי החזיר" משלל סדרות טלוויזיה, בהן "אזור הדמדומים" ו"סיינפלד".

פסיכולוגים שהעידו מטעם התביעה קבעו כי רות' כשיר לעמוד לדין. עם זאת, התביעה לא דרשה להטיל עליו עונש מוות, הנהוג בטקסס במקרי רצח, ועונשו הומר אוטומטית במאסר עולם ללא חנינה. רות' שמר על פנים קפואים כשהוקרא גזר הדין בבית המשפט, וגם לא הגיב כאשר אחיו של אחד הקורבנות כינה אותו "בושה אמריקנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פרק "אנשי החזיר" בסיינפלד:

אדי ריי רות שהורשע במשפט הרצח של "צלף אמריקני" בעיר סטיבניל – טקסס, 19 בפברואר 2105. רויטרס
הרוצח אדי ריי רות', בשבוע שעבר בבית המשפט בטקסס/רויטרס
צלף אמריקני – משפט הרצח בעיר סטיבניל – טקסס, 11 בפברואר 2105. רויטרס
אחד הרובים שנמצאו בזירת הרצח מוצג במהלך המשפט/רויטרס
צלף אמריקני – משפט הרצח בעיר סטיבניל – טקסס, 24 בפברואר 2105. AP
התובעת במשפט במהלך דיון שעסק במצבו הנפשי של הנאשם/AP
צלף אמריקני – משפט הרצח בעיר סטיבניל – טקסס, 11 בפברואר 2105. GettyImages
תצלום של זירת הרצח במטווח שהוצג במשפט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully