וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מנסה נשיא ונצואלה לחסל את האופוזיציה במדינה

אחרי האישום נגד ראש עיר הבירה קראקס, אחד ממתנגדיו הבולטים של ניקולס מדורו, בדבר תכנון הפיכה בגיבוי אמריקני, האופוזיציה טוענת כי הצעד נועד להסיט את תשומת הלב מקריסת הכלכלה. "זה ברור, המהפכה נגמרה"

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 22 בפברואר 2015. רויטרס
"אף אחד בוונצואלה לא חסין". הנשיא ניקולס מדורו מתאר את "ההפיכה"/רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו נאלץ להתמודד עם אופוזיציה גדולה לשלטונו מאז ירש את הוגו צ'אווס לפני קצת יותר משנה, לנוכח הכלכלה המרוסקת והדיכוי הגובר. בין הצעדים שננקטו מאז הם מעצרם של אישים בכירים בשורות האופוזיציה, האחרון שבהם הוא ראש עיר הבירה קראקס, אנטוניו לדסמה.

לדסמה נעצר במהלך סוף השבוע אחרון על ידי סוכני מודיעין והוא מואשם בקשירת קשר נגד ממשלת ונצואלה ובתכנון הפיכה בגיבוי אמריקני. לדזמה בן ה-59 יועבר מהמתקן הצבאי שבו הוחזק אל הכלא הצבאי רמו ורדה הסמוך לבירה, שם שוהה במהלך השנה האחרונה לאופולדו לופז, בכיר באופוזיציה שמואשם בארגון הפגנות נגד הממשלה. "ההאשמות חסר בסיס ואנחנו מאמינים שנזכה", אמר פרקליטו של לדסמה, עומאר אסטסיו.

מדורו, מצדו, דיבר אחרי מעצרו של לדסמה בנאום ששודר בטלוויזיה ותקף את ארצות הברית. הוא התמקד בדברי הבית הלבן מיום שישי, שלפיהם ממשל אובמה שוקל "להשתמש בכלים" כדי "לנווט טוב יותר" את ממשלת ונצואלה. "במשך זמן רב באמריקה הלטינית, דחינו את התוקפנות האמריקנית האימפריאלית", הצהיר מדורו בפני קהל של תומכים. "אני מצטער עבור הנשיא אובמה, שנותר לכוד בסמטה ללא אפשרות יציאה ועתה הוא חושב לתקוף את ונצואלה". הנשיא תקף גם את אויביו מבית: "אף אחד בוונצואלה לא חסין. תכנון ההפיכה נגמר. כל מי שינסה זאת שוב, יפגוש את אגרוף הברזל של העם".

מעצרו של לדסמה והביקורת על וושינגטון נתפסים על ידי מתנגדי הממשלה כניסיון להסיט את תשומת הלב מבעיותיה הקשות של המדינה לפני הבחירות לפרלמנט בהמשך השנה ולפני משאל עם אפשרי ב-2016, שיקבע אם הממשלה תיפול. הנריקה קפרילס אחד ממנהיגי האופוזיציה שהתמודד מול מדורו בבחירות לנשיאות והפסיד בפער זעום, טוען כי ימיה של הממשלה ספורים. "זה ברור, המהפכה נגמרה", אמר קפרילס. "הם לא רוצים בחירות כי הם יודעים שהם יפסידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully