וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הבית סיפק לחוקרים הקלטות ומסמכים נגד הזוג נתניהו

מני נפתלי הגיע למשרדי להב 433 והציג בפני החוקרים ראיות לכאורה למעשים בלתי חוקיים במעון ראש הממשלה. מוקדם יותר קיבל חסינות מהפללה עצמה בתמורה להמשך עדותו

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה הגיע הערב (רביעי) למשרדי להב 433 לאחר שהובטחה לו חסינות מהפללה עצמית בתמורה להמשך עדותו. טענותיו בחקירה נתמכו בראיות לכאורה שסיפק, בדמות הקלטות ומסמכים שהביא עמו. לדבריו, חשף פרשות שבהן יש חשד אפשרי לפלילים, שטרם דובר בהן בתצהיריו הקודמים לבית הדין לעבודה במסגרת התביעה שהוא מנהל נגד מעון ראש הממשלה, ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשתו שרה וסמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף.

בשעות אחר הצהריים שמע היועץ המשפטי לממשלה סקירה של הפרקליטות על כל מה שבחומרים שנבחנו עד כה לגבי התנהלות בני הזוג נתניהו. מעבר לפרשיות המוכרות - הבקבוקים ורהיטי הגן, הטענות בתצהיריו של מני נפתלי על פברוק חשבוניות, פרשת החשמלאי וכן הלאה - עברו חומרים נוספים שהגיעו למשרד המבקר אולם לא נבחנו עד הסוף. למשל, טענה כי עובדת נקיון במעון ראש הממשלה ובמעון הפרטי הוסבה למטפלת עבור אביה של שרה נתניהו. רוב הטענות מדברות על הסבת כספי ציבור לכיסוי שימושים פרטיים. וינשטיין החליט כי מני נפתלי לא יופלל בדברים שימסור על הזוג נתניהו בהם הוא עצמו היה מעורב.

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
חסינות בתמורה להמשך עדותו. מני נפתלי/ניב אהרונסון

לא ברור עד כמה כל עבירה בנפרד היא עבירה שמצדיקה חקירה פלילית, אולם במקרים האלה ייתכן שהתמונה הכוללת אכן תראה שיש מקום לחקירה. ישנן טענות רבות שהעלה נפתלי בתצהיריו ובפני המבקר, אולם אלה לא פותחו. לדוגמה, הטענה לגבי קבלת מתנות - שאף הופיעה בצורה מינורית בתצהיר - פרשה שבה כבר הסתבכו בני הזוג בעבר, אשר לא טופלה בדוח המבקר. חומרים אלה למשל עברו לפרקליטות.

"מני נפתלי הוא האשם ברכישת מאות בקבוקי אלכוהול?"

ביום שלישי כינס נפתלי מסיבת עיתונאים, שבה התייחס לטענות מצד הליכוד, שם בחרו להאשים אותו בבזבוזים החריגים שנחשפו בדוח מבקר המדינה. "מר נתניהו, האם אתה מאשים את מני נפתלי ברכישת מאות בקבוקי אלכוהול ואינספור נרות? האם המטרה הפוליטית שלך מקדשת את כל האמצעים. אדון וגברת נתניהו: תתביישו לכם", אמרה עורכת דינו, נעמי לנדאו.

נפתלי עצמו אמר כי הוא נחשף להאשמות הקשות נגדו רק אחרי שאשתו התקשרה אליו וסיפרה לו: "ראש הממשלה מכפיש אותך". "לא הייתי מוכן לדוח, לפוליטיקה ולכל הדברים האלה שמכניסים אותי (אליהם) כל הזמן", אמר והוסיף: "אני ממש-ממש פגוע, אני לא מאמין שהגעתי למצב הזה".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
מפוצלת מני נפתלי בנימין נתניהו, פברואר 2015. עמוס בן גרשום, ניב אהרונסון, אתר רשמי
קרב האשמות. נפתלי ונתניהו/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, ניב אהרונסון

דוח המבקר יוסף שפירא שפורסם השבוע הציג נתונים המעידים לכאורה על בזבוז כספי ציבור במעונות ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה. בין היתר נטען שם שהוצאו 162 אלף שקלים בשנתיים להלבשה ואיפור מעבר לתקציב הקיים, שתקציב הניקיון עמד ב-2011 על יותר ממיליון שקלים ושהוזמן מזון ממסעדות בסך עשרות אלפי שקלים במקביל להעסקת מבשלת.

אלא שבהודעת הליכוד מטעמו של ראש הממשלה בחרו להסיט את האש לעבר אב הבית לשעבר בן ה-36, אשר תבע את בני הזוג נתניהו אשתקד על ההתנהלות המקוממת שחווה, לדבריו. "ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה מסוימת, שבה ניהל את המעון הרשמי מני נפתלי - עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות", נמסר מהליכוד. "הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד".

נפתלי היה אב הבית במעון ראש הממשלה במשך כמעט שנתיים, עד חודש נובמבר 2012. הוא התפטר אז אחרי שלטענתו לא קודם לתפקיד שהובטח לו. באוקטובר האחרון הגיש נפתלי תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים שבו חשף את ההתנהלות הבעייתית לכאורה מצד בני הזוג נתניהו שלדבריו "עשו ככל העולה על רוחם".

בתצהיר סיפר: "כאחראי על תפעול מעון ראש הממשלה נקלעתי, שלא בטובתי, לחיכוכים בלתי פוסקים עם הגברת נתניהו בשל החובה המוטלת עליי לשמור על מסגרת ההוצאות הביתיות שהוקצבה למעון ראש הממשלה מחדש, ובשל הצורך להתעמת עם דרישות בלתי פוסקות של גברת נתניהו להוציא כספים בניגוד לנהלים המחייבים מאידך". נפתלי, המיוצג על ידי עורכות הדין נעמי לנדאו ונאוה פינצ'וק אלכסנדר, תבע את מעון ראש הממשלה על סך 650 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully