וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בשרון: תינוק בן 10 חודשים מת מחיידק אלים

18.2.2015 / 21:01

התינוק הובא להלל יפה בחדרה לאחר שחש ברע ושוחרר לאחר כמה בדיקות. למחרת הגיעו התוצאות ועלה החשש שנדבק בחיידק מסוכן וכשהידרדר מצבו, הוא הובהל לרמב"ם, שם קרסו מערכות גופו. משרד הבריאות: נסיבות הפטירה נבדקות

תינוק בן יומו עם צמיד שם. ShutterStock
מערכות גופו של התינוק קרסו בזו אחר זו עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותו/ShutterStock

תינוק בן עשרה חודשים מת אתמול (רביעי) בבית החולים רמב"ם שבחיפה, ככל הנראה כתוצאה מחיידק אלים שהתגלה בגופו. הוריו של התינוק הביאו אותו כבר לפני שבוע לפני החולים והוא שוחרר לאחר שהרופאים ביצעו בו כמה בדיקות, ובהן גם בדיקות דם. רק למחרת, עם הגעת התוצאות, עלה החשד כי הוא סובל מחיידק הסטרפטוקוק. הוריו נקראו לשוב לבית החולים, אולם מצבו החמיר והידרדר במשך הימים שלאחר מכן עד שלרופאים לא נותרה ברירה אלא לקבוע את מותו.

תחילת המקרה ביום חמישי שעבר, אז הבחינו הוריו של התינוק כי הוא חש ברע וסובל מחום גבוה, והבהילו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה על מנת לבצע בו בדיקות, שלאחריהן, כאמור, הוא נשלח לביתו יחד עם הוריו. רק למחרת, כשהגיעו התוצאות, עלה החשד כי התינוק נדבק בחיידק האלים וצוות המחלקה קרא להורים לשוב עמו במהרה לבית החולים. לאחר שהגיע התינוק לחדר המיון, מצבו החל להידרדר והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם שבחיפה, במצב אנוש.

רופאי בית החולים בחיפה ביצעו בתינוק החייאה ממושכת, שבסיומה מצבו התייצב. במשך חמישה ימים הרופאים נלחמו על חייו, אך מצבו של הפעוט הידרדר שוב ומערכות גופו קרסו בזו אחר זו, עד שלרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו.

רופאים בבית חולים רמב"ם לא הגיעו לעבודה, נובמבר 2011. ערן גילווארג
"התינוק הגיע במצב אנוש ועבר החייאה ממושכת". בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

מבית החולים הלל יפה נמסר: "מדובר בפעוט שהגיע לבית החולים עקב מחלת חום. הוא נבדק על ידי הצוות באופן יסודי, כולל נטילת כל הבדיקות הנדרשות. מצבו הכללי היה טוב, חיוני, בהכרה מלאה, וכל הבדיקות הראשוניות היו תקינות. לאור נתונים אלו, שוחרר לביתו עם הנחיות טיפול להורים. בבוקר למחרת, יצר צוות המחלקה קשר עם ההורים בבקשה כי יחזרו באופן מידי לבית החולים, עקב בדיקת תרבית דם שתוצאותיה התקבלו באותו הבוקר, והצביעה על קיומו של חיידק בדם. עם הגעתו של הפעוט לחדר מיון, הוחל טיפול מידי נגד החיידק, שכלל אנטיביוטיקה ועירוי. לאור ההידרדרות הדרגתית, שחלה תוך מספר שעות, הוחלט מידית להעבירו להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים רמב"ם. בית החולים עודכן בדבר פטירתו של התינוק, והוא משתתף בצערה של המשפחה".

מבית החולים רמב"ם נמסר: "התינוק הגיע במצב אנוש ביום שישי בצהריים מהלל יפה ועבר החייאה ממושכת. לצערנו, מערכות גופו קרסו והוא נפטר אתמול".

במשרד הבריאות ציינו כי "התקבל דיווח ראשוני על המקרה מבית חולים רמב"ם. נסיבות הפטירה נבדקות".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully