וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בדאעש: "לישראל וירדן קשר טוב - ואינטרס משותף"

18.2.2015 / 19:18

גורם מדיני בכיר אמר לוואלה חדשות כי מערכת הביטחון בממלכה השכנה מצויה ביחסים עם מקבילתה בישראל, ברקע עליית דאעש בסוריה. החשש בירדן: בין מיליון הפליטים מסוריה, חדרו "תאים רדומים" של דאעש

עבדאללה מלך ירדן – וושינגטון, 3 בפברואר 2015. רויטרס
אינטרס משותף עם ישראל. המלך עבדאללה/רויטרס

גורם מדיני בכיר התייחס היום (רביעי) ליחסים הביטחוניים עם ירדן בשיחה עם וואלה חדשות, ושיבח את המאמץ המשותף לבלימת ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). "מערכת היחסים בין ישראל לירדן טובה מאוד", אמר הגורם, והוסיף כי ישראל בקשר עם מערכת הביטחון הירדנית, והשתיים פועלות להגנת גבולן המשותף. הגורם הדגיש כי "האינטרס המשותף הוא לשמור על יציבות אזורית".

עם עלייתו של ארגון דאעש ונוכחותו בגבול ירדן-סוריה, וכן מעבר הפליטים מסוריה לירדן, התהדק בשנתיים האחרונות האינטרס המשותף בין מערכות הביטחון בין ישראל וירדן. החשש בממלכה ההאשמית גבר בעקבות כמיליון פליטים שנמלטו לירדן, ואשר לפי הערכות הסתננו ביניהם גם תאים רדומים של ארגוני טרור שעתידים לפעול נגד השלטון.

ירדן זועמת על רצח הטייס: "לדאעש אין שום קשר לאיסלאם". רויטרס
נקודת המפנה ביחסה של ירדן לאיום דאעש. הטייס הירדני, מועז אל-כסאסבה, שהוצא להורג/רויטרס

עד לאחרונה, ירדן התנהלה ברגישות מול האיומים מדאעש ואף התנגדה לגיחות של מטוסים משטחה נגד מטרות של המדינה האיסלאמית, על אף שמאחורי הקלעים היא חברה בקואליציית מדינות המערב, בהובלת ארצות הברית, שמטרתה חיסול הארגון. נקודת המפנה הייתה הוצאתו להורג של הטייס הירדני השבוי מועז אל-כסאסבה, אז הוחלט על שינוי מדיניות והמלך עבדאללה הוביל בעצמו מטס שכלל תקיפות יעדי דאעש בסוריה. 55 לוחמי דאעש נהרגו באותן תקיפות, שעליהן בישר המלך עבדאללה בביקור התנחומים בבית משפחת הטייס בעיר כראכ.

מערכת היחסים הביטחונית בין ישראל לממלכה השכנה הייתה יציבה מאוד בעשור האחרון, על אף החלטתו של המלך עבדאללה להחזיר את השגריר מישראל במחאה על עליית יהודים להר הבית והטיפול המשטרתי במפגינים ערבים. כך, למרות אורכו של הגבול המזרחי, הוא מוגדר כיציב ביותר מבין גבולותיה של ישראל לאור שיתוף הפעולה בין הצבאות.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully