וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של דחיות: המבנים האחרונים במגרון מפונים

18.2.2015 / 13:12

פינויים של 11 המבנים שנותרו במאחז התאפשר לאחר שנקבע כי המסמכים המוכיחים בעלות על הקרקע מזויפים. יתר המבנים פונו כבר ב-2012. עם הפינוי יושב השטח לבעליו הפלסטיניים

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

כוחות המנהל האזרחי ומג"ב החלו היום (רביעי) בשעות הבוקר המוקדמות לפנות את המבנים האחרונים במאחז הבלתי חוקי מגרון שבבנימין. מדובר בחלקה שפינויה התעכב בעקבות טענות המתנחלים לרכישת הקרקע, אך בפסק דין מחודש של בג"ץ בחודש ינואר האחרון, נקבע כי המסמכים המוכיחים בעלות על הקרקע הינם מזויפים.

לאחר שכשלו המגעים עם המועצה האזורית בנימין בנוגע לפינוי, הגיעו הבוקר למקום כוחות המנהל האזרחי ומג"ב והחלו לפנותו. מהמקום מפונים בסך הכול 11 מבנים וכל הרכוש מועבר למחסן ההחרמות באוגדת איו"ש. לאחר מכן ינוקה השטח ויוחזר לקדמותו, ובסופו של התהליך, בעליו הפלסטינים יוכלו להשתמש בו על פי יעוד הקרקע במקום.

אחרי שנים של דחיות: פונה מאחז מגרון. מור שאולי
מגרון, היום/מור שאולי

מאחז מגרון הוקם בשנת 1999 ובשיא גודלו חיו בו כ-50 משפחות. בשנת 2012 פונו רוב המבנים לאחר שבית המשפט העליון נענה לעתירה של שלום עכשיו, שבה נטען כי הם הוקמו על אדמות פרטיות. עם הפינוי, עברו תושבי המקום לאתר חלופי שנבנה לא הרחק משם. אלא שלאחר הפינוי נשארו בשטח המאחז המקורי המבנים המדוברים, בעקבות טענת המתנחלים כי הם רכשו את הקרקע, אשר התבררה כטענה שקרית.

מסמכי הרכישה מטעם חברת "אל-וטן", שטענה לבעלות על הקרקע, הוצגו בשנת 2014 בדיון בבית המשפט העליון בעתירה שהגישה החברה נגד הפינוי. אך בסופו של דבר דחה בג"ץ את העתירה, קבע כי מדובר במסמכים מזויפים ונתן למדינה 45 ימים כדי לפנות את המקום. יום שישי הקרוב הוא היום האחרון לפינוי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פינוי מגרון צריך להוות תמרור אזהרה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מתברר כי מסמכי בעלות שהציגו מתנחלים הם מזויפים. כך התברר בדיונים שנערכו בבית המשפט העליון בנוגע לעמונה, גבעת אסף ומאחזים נוספים. שמה של חברת אל-וטן נקשר גם ככל הנראה במעצרם לפני כשבועיים של שני עורכי דין ומתווך מירושלים בפרשת שחיתות הנוגעת לרכישת קרקעות בגדה.

יריב אופנהיימר, מנכ"ל שלום עכשיו, אמר בתגובה: "פרשת מגרון עוד לא תמה. רשויות אכיפת החוק חייבות למצות את הדין עם מי שניסה להטעות את בית המשפט העליון ופעל על מנת לזייף את רכישת הקרקע. פינוי מגרון צריך להוות תמרור אזהרה לכל מי שמבקש לבנות באופן בלתי חוקי על קרקע השייכת לאדם אחר".

מהמנהל האזרי נמסר: "בהתאם להחלטת בג"ץ, ביצעו היום כוחות הביטחון פינוי של 11 מבנים בלתי חוקיים אשר נבנו ללא היתר במגרון. המבנים פונו לאחר שהושלם תהליך האכיפה. על פי החלטת בג"ץ מה-26 בינואר, פינוי המבנים יתבצע לא יאוחר מ-45 יום. מאחר ובעלי המבנים לא ביצעו את הפינוי באופן עצמאי, ביצע המנהל האזרחי את האכיפה של הבנייה הבלתי חוקית על פי הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully