וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחליפו של חגי דותן יהיה הניצב הערבי הראשון?

18.2.2015 / 12:14

פיקוד המשטרה ממשיך להידלדל, עם הדחתו של ניצב חגי דותן, החשוד בהטרדת שוטרות. תנ"צ ג'מאל חכרוש, שממלא את מקומו בפועל, עשוי לזכות בתפקיד ולעשות היסטוריה. המירוץ לפיקוד על תחנת באר שבע עדיין פתוח

סגן מפקד מחוז חוף במשטרה, תת-ניצב ג'מאל חכרוש. חטיבת דובר המשטרה
יעשה היסטוריה? חכרוש/חטיבת דובר המשטרה

הדחתם של מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן ומפקד תחנת באר שבע ניצב-משנה משה איבגי, החשודים בעבירות מין שבוצעו בשוטרות, העמיקו עוד יותר את המשבר בצמרת המשטרה, ואת המחסור הכבד גם ככה בשדרת הפיקוד הבכיר של הארגון. שמותיהם של מספר מועמדים הועלו ככאלה שיכולים להחליף את דותן בתפקיד, בהם גם זה של תת-ניצב ג'מאל חכרוש, המשמש כמפקד המחוז בפועל מאז היוודע דבר החשדות נגד דותן, שאילצו את האחרון לצאת לחופשה כפויה בת שבועיים. אם ימונה חכרוש לתפקיד, הוא יהפוך לניצב הערבי הראשון במשטרה.

שמו של חכרוש עלה בעבר כקצין שיכול לעלות בדרגה ולהפוך לניצב הערבי הראשון במשטרה, כאשר השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', רצה למנות אותו לתפקיד ראש אגף התנועה, המיותם זה ארבעה חודשים. כעת, עם עזיבתו של דותן, מסתמן שחכרוש יזכה בסבירות גבוהה להחליפו.

גם את מקומו של נצ"מ איבגי שואפים במשטרה לאייש בהקדם. כיום משמש סגנו של איבגי, סגן-ניצב אילן שושן, כמפקד התחנה בפועל. עם זאת, שושן נחשב כקצין צעיר מדי לזכות בפיקוד התחנה הגדולה, ועל כן בבורסת השמות נמנים מספר שמות אחרים, שכבר התמודדו בעבר על התפקיד, בהם מפקד תחנת עיירות, סגן-ניצב יניב רחמים, סגן מפקד מרחב לכיש, סגן-ניצב גבי דדון, ומפקד תחנת אשדוד, סגן-ניצב נעם שקל.

נראה כי סדרת המינויים היא בלתי נמנעת, אף שמדובר בתקופת הבחירות. בכך הם מצטרפים למינויים שכבר ביצע המפכ"ל יוחנן דנינו בפועל; בהם מינויה של תת-ניצב גילה גזיאל לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש, במקומו של ניצב ירון בארי, שצפוי לעבור לפקד על אגף התנועה במשטרה. מפקד הימ"מ, תת-ניצב ש', צפוי להתמנות לתפקיד מחוז ש"י, שנותר מיותם עם פרישתו הכפויה של ניצב קובי כהן. המפכ"ל גם צפוי למנות את מפקד מחוז תל אביב, ניצב בני סאו, לממלא-מקום הסמפכ"ל, זאת לאחר שהסגן הנוכחי, ניצב ניסים מור, נאלץ לעזוב את תפקידו בשל חקירה על חשדות מין שביצע, לפי החשד, בשוטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully