וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל תוהים: מדוע הרמטכ"ל מחליף את תורג'מן אחרי שנתיים?

18.2.2015 / 9:35

מינויים ראשונים בעידן איזנקוט: מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף אייל זמיר, קיבל את פיקוד הדרום, ויחליף את סמי תורג'מן, ולו אולי יצפה תפקיד בכיר אחר. תא"ל נורקין ימונה לראש אגף התכנון, וכהונתם של מפקדי חיל האוויר והים הוארכה בשנה

צילום: דובר צה"ל, דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

(כניסתו של רב-אלוף איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל, השבוע)

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן בתדרוך לעיתונאים בעקבות חשיפת מנהרה ברצועת עזה, 21 במרץ 2014. דייב בוימוביץ'
מיועד לתפקידים נוספים? אלוף תורג'מן/דייב בוימוביץ'

אלוף אייל זמיר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, ימונה לתפקיד מפקד פיקוד הדרום – כך אישר היום (רביעי) שר הביטחון, משה יעלון. בכך קיבל יעלון את המלצתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. זמיר יחליף בתפקידו את אלוף הפיקוד בשנתיים האחרונות, סמי תורג'מן.

זמיר שימש בשורת תפקידי שטח בכירים בצה"ל. בין היתר, הוא כיהן בעבר כמפקד חטיבה 7 של חיל השריון, פיקד על אוגדת המילואים 143, על אוגדה 36 וכן שימש ראש מטה זרוע היבשה.

החלטת הרמטכ"ל לסיים את תפקידו של תורג'מן כאלוף פיקוד הדרום אחרי כהונה של שנתיים בלבד מעוררת תמיהה, מאחר שידוע כי בין השניים שוררת מערכת יחסים חמה המבוססת על הערכה רבה. קצינים מעריכים כי ייתכן שהרמטכ"ל, שראה בתורג'מן מועמד אפשרי לתפקיד סגן הרמטכ"ל, מייעד לו תפקידים נוספים סביב שולחן המטה הכללי, אך לא מן הנמנע שברקע מופעלים לחצים פוליטיים. גורם ביטחון המצוי בתהליך קבלת ההחלטה למנות את זמיר לתפקיד אמר: "החלטתו של איזנקוט בנוגע לפיקוד הדרום מקצועית לחלוטין. התחלופה בין האלופים לא תהיה בחודשים הקרובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי אייזנקוט ומפקד אוגדה 36, תת – אלוף אייל זמיר במצפה הילה, יוני 2011. דובר צה"ל
מינוי ראשון במטכ"ל. זמיר/דובר צה"ל

מינוי נוסף במטכ"ל הוא זה של ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף עמיקם נורקין, שיועלה לדרגת אלוף וימונה לתפקיד ראש אגף התכנון. נורקין יחליף בתפקיד את אלוף נמרוד שפר.

החלטתו למנות את תת-אלוף נורקין לראש אגף התכנון מקרבת את הקצין להתמודדות העתידית על תפקיד מפקד חיל האוויר הבא. ההחלטה למנות את נורקין לתפקיד זה עוררה ביקורת בקרב אנשי היבשה. גורמים בקריה אמרו: "באופן מסורתי אנשי חיל האוויר מאיישים את תפקיד ראש אגף התכנון, ובכך מאבדת לאט לאט זרוע היבשה מכוחה". כעת נשאלת השאלה אם קודמו בתפקיד, שפר, יפרוש מצה"ל או יתמודד על תפקידים נוספים על מנת להישאר במרוץ העתידי לתפקיד מפקד חיל האוויר.

עמיקם נורקין ראש אגף התכנון. פברואר 2015. דובר צה"ל
המינוי מקרב אותו להתמודדות על תפקיד מפקד חיל האוויר. תא"ל נורקין/דובר צה"ל

אלוף תמיר היימן, המכהן כמפקד הגיס הצפוני, ימונה במקביל לתפקידו לתפקיד מפקד המכללות ויחליף את אלוף יוסי ביידץ, הצפוי לפרוש לגמלאות. במקביל למינויים הטריים, החליט איזנקוט גם להאריך את כהונתם של מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, ושל מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, והם יישארו בתפקידיהם לשנה נוספת.

קצינים בכירים בקריה מעריכים כי החלטתו של איזנקוט להאריך את כהונתם של מפקד חיל הים ומפקד חיל האוויר נובעת מהערכתו הרבה כלפי שני הקצינים הבכירים והרצון לשדר יציבות במערכת, אך עם זאת הם מעריכים כי איזנקוט כבר סימן קצינים לרשת את שני האלופים, ואלה עדיין צעירים ולא מנוסים דיים לתפקידים החשובים.

ברוח המינויים החדשים סביב שולחן המטה הכללי, קצינים בכירים באגף התקשוב טוענים כי במסגרת ארגון מחדש של צמרת צה"ל ייתכן שייווצר תפקיד חדש במטה הכללי: ראש אגף סייבר.

במקביל למינויים, קיבל הרמטכ"ל הנכנס החלטה היסטורית לצמצם את ישיבות המטכ"ל לאלופי המטכ"ל לפעם אחת בלבד בשבוע, במקום פעמיים כפי שהיה נהוג עד כה. מלשכתו יצאה הודעה לכלל הלשכות: "בימי חמישי תישארו בפיקודים ובזרועות ותמשיכו לעבוד". בהתאם לכך, יקוימו ישיבות והערכות מצב בימי שני בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully