וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איר פורס קים": צפו במטוס החדש של הדיקטטור הקוריאני

קים ג'ונג און אמנם לא ביקר בחו"ל מאז שעלה לשלטון, אך החליט שהגיעה העת להתחדש במטוס נשיאותי פרטי, גם אם לא ברור האם המטוס מסוגל לטוס לטווחים ארוכים. המטוס המיושן שופץ ומצויד כעת בכורסאות ובמאפרות

המטוס הפרטי החדש של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פברואר 2015. רויטרס
קים ג'ונג און ופמלייתו במטוס החדש/רויטרס

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, התחדש במטוס פרטי - כך לפחות טוענת סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הדיקטטורי. על פי הדיווח, מטוס מיושן מתוצרת רוסיה, ששימש את חיל האוויר הקוריאני, הושבח לאחרונה, כדי לשמש את קים כמטוס נשיאותי, הדומה למטוס ה"איר פורס 1", המשרת את נשיאי ארצות הברית.

מדובר באחד משני מטוסי איליושין 62, שנמצאים בשירות הקוריאנים זה עשרות שנים. בשנה שעברה המטוס נצבע מחדש, אך זולת העיצוב החדש, לא ברור מה מצבו הטכני. מאז שעלה קים לשלטון עם מות אביו בסוף 2011, הוא לא יצא את המדינה, ולא ברור אם המטוס מסוגל לחצות מרחקים ארוכים. לאחרונה פורסם כי קים עשוי לבוא לביקור במוסקבה בחודשי האביב.

על פי סוכנות הידיעות הקוריאנית, טיסת הבכורה של המטוס המשופץ אפשרה לקים לטוס בימים האחרונים מעל נהר טאדונג שבפיונגיאנג, ולחזות בהתקדמות של מיזמי בנייה שונים. בתמונות שהופצו לתקשורת, נראה עיצוב הפנים החדש של המטוס, כשהאביזר הבולט ביותר הוא מאפרה המותקנת על שולחנו של קים.

בשנה האחרונה מסתמן קים, כבן 30, כחובב טיסה: הוא ביקר לפחות פעמיים אצלי פרחי טיס בחיל האוויר הקוריאני, ובסוף השנה שעברה פורסם סרט המתעד אותו מתנסה בניווט מטוס תובלה.

המטוס הפרטי החדש של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פברואר 2015. רויטרס
המטוס של קים ברחבי הבירה הקוריאנית/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
קים מצלם טייסות קרב בשנה שעברה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully