וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

700 אמנים בריטים יחרימו את ישראל "עד שהכיבוש יסתיים"

מאות האמנים, בהם המוזיקאים בריאן אינו וריצ'ארד אשקרופט, הבמאי קן לואץ' והשחקנית היהודיה מרים מרגוליס, פרסמו מכתב ב"גרדיאן" והצהירו: "כמו בזמן האפרטהייד בדרום אפריקה, לא נגיע לישראל"

מרים מרגוליס, ריצ'רד אשקרופט, בריאן אינו, קן לואץ. GettyImages
קן לואץ', מרים מרגוליס, בריאן אינו וריצ'רד אשקרופט/GettyImages

700 אמנים בריטים הודיעו היום (שבת) כי הם מחרימים את ישראל עד ש"הדיכוי הקולוניאלי של הפלסטינים יסתיים". במכתב שפורסם ב"גרדיאן" הבריטי, קבוצת האמנים, הכוללת בין היתר את המוזיקאים בריאן אינו וריצ'ארד אשקרופט, הבמאי קן לואץ' והשחקנית היהודיה מרים מרגוליס, הסבירו כי הם לא ימשיכו ב"עסקים כרגיל" עם ישראל. הקבוצה לא תסכים ל"הזמנות מקצועיות" לישראל או למימון מצד מוסדות ממשלתיים. יש לציין כי מרבית השמות אינם מוכרים לקהל הישראלי, ולכן מידת ההשפעה של החרם לא צפויה להיות משמעותית.

לרשימת האמנים המלאה

הקבוצה הזכירה במכתבה את הקיץ האחרון ואת מבצע "צוק איתן", שבמהלכו נהרגו כ-2,100 פלסטינים, כסיבה המרכזית לחרם והאשימו את ממשלת ישראל במתקפה מתוכננת על מוסדות התרבות הפלסטיניים.

הקבוצה כתבה כי "בזמן האפרטהייד בדרום אפריקה מוזיקאים הכריזו כי הם לא הולכים לנגן שם. עכשיו אנחנו אומרים שלא נגיע לתל אביב, לנתניה, לאשקלון או לאריאל ולא ננגן שם מוזיקה, לא נסכים לקבל פרסים, להשתתף בתערוכות, פסטיבלים או ועידית ולא נפעיל סדנאות או נעביר שיעורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully