וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשקיע בגיל הקריטי להתפתחות הילד

10.2.2015 / 11:58

ההודעה של משרד החינוך כי לא יאכוף מהשנה הבאה את חוק חינוך חובה כך שניתן יהיה להשאיר ילדים בגילאי 3-4 בגנים פרטיים תועיל לילדים. אלא שאי-אכיפה אינה מספקת, דרוש שינוי מערכתי

לאור מחאת ההורים הגדולה שהחלה בתל אביב וסחפה אחריה את שאר חלקי הארץ בנושא צפיפות בגני הילדים העירוניים, הודיע אתמול משרד החינוך כי החל משנה הבאה לא יאכוף את חוק חינוך חובה לילדים בגילאי 3-4. לפיכך, ניתן יהיה להשאיר את הילדים שנה נוספת בגנים הפרטיים ולאפשר להם להתפתח בחממה עם מספר מטפלות ראוי לכל ילד.

חשוב שנבין, פעוטות בגילאי שנתיים ותשעה חודשים שעברו ברגע אחד מחממה מגוננת, בה קיבלו תשומת לב רבה ממספר רב של אנשי צוות, אינם בשלים רגשית ופיזית להתמודד עם מצב שבו הם נאלצים להילחם על תשומת לב של גננת אחת וסייעת אחת. באם כך יהיה, ההחלטה עלולה להביא לפגיעה בהתפתחות הרגשית והמוטורית של הילד שכן אלו הן שנים קריטיות עבורו, בהן לומד הילד לסגל לעצמו הרגלים חדשים ועצמאיים בהם גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ, דיבור שוטף ועוד. נדגיש כי ילדים בגיל הרך, הנאלצים לדחות כאמור את צורכיהם הפיזיים הבסיסיים, חווים חוויה לא פשוטה, שכן בגיל זה תפיסת מושג הזמן איננה כשל אדם מבוגר. זוהי תקופת ילדות מוקדמת אשר קריטית בעיצוב אישיות הילד ואם לא נספק עבורו סביבה ראויה ובטוחה הוא עלול למצוא עצמו בעתיד הקרוב כילד הסובל מחוסר ביטחון עצמי, אי אמון באנשים ובחסר רגשי.

גן הילדים בקרית אתא בו הסייעת חשודה בכך שדרשה מילדים בגן בקריית אתא להכות בן 3 . ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
גן הילדים בקרית אתא בו הסייעת חשודה בכך שדרשה מילדים בגן בקריית אתא להכות בן 3 . ינואר 2014/אדריאן הרבשטיין

אני סבור כי אם ההחלטה היתה אכן להכניס לתוקפו את חוק חינוך חובה מגיל שלוש, הורים רבים שומרי חוק היו נאלצים להפר אותו ולהעדיף להשאיר את הילדים בחממה הביתית והמוכרת להם, זאת לאור הרצון להעניק טיפול הולם וראוי יותר. זוהי לא פחות משערורייה שהיתה הופכת את ההורים לעבריינים.

למען הילדים של כולנו, על הרשויות להוסיף תקציב לאיש צוות מקצועי נוסף בגנים העירוניים, גם בגילאי הרך וגם בגילאים מתקדמים יותר. יש בכך משמעות עצומה עבור ההורה ובעיקר עבור הילד, מאחר ומדובר בחינוך שעלול להשפיע על אופיו והתפתחותו העתידית. אין לזלזל בנושא החינוך במדינת ישראל, להפך, יש לייחס לו חשיבות יתרה כמו ליתר התחומים כדוגמת הבריאות, הביטחון והכלכלה, שמדירים שינה מעיני בכירי מדינתנו.

נזכיר כי התקן המקובל בעולם הינו יחס של 14 ילדים לכל גננת, ואילו מדינת ישראל עומדת על יחס של 27 ילדים לכל גננת - בואו נתעורר ונעזור לדור העתיד להתפתח כראוי ובסביבה מתאימה. אנחנו לא מדינת עולם שלישית, יש לסגל את התקן המקובל בעולם גם פה. אני מקווה כי ביטול האכיפה יהפוך להיות תמידי ולא עוד פרובוקציה של הממשלה בעקבות הבחירות הקרבות לבוא.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • גני ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully