וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן לשעבר פעל כסוכן סמוי - והפליל עשרות עבריינים

9.2.2015 / 6:10

הסוכן רכש את אמונם של עבריינים בכירים הפועלים בפרדס כץ שבבני ברק, ואף ניהל פיצוצייה השייכת לאחד מהם. הוא חשף רשת של סחר בסמים וזיוף מטבעות והוביל למעצרם של 29 חשודים. "כמה עבריינים מרכזיים בפרדס כץ ייעלמו מהשטח"

צילום: משטרת ישראל, אבי אשכנזי; עריכה: גדי וינסטוק

שחקן כדורגל לשעבר, שהופעל על ידי המשטרה כסוכן סמוי במשך למעלה מתשעה חודשים, הביא להפללתם של 29 סוחרי סמים בשכונת פרדס כץ שבבני ברק. במהלך המבצע, שזכה לכינוי "חלוץ מרכזי", רכש הסוכן כמות לא מבוטלת של סמים מסוג חשיש, מריחואנה והרואין, ואף חשף פעילות ענפה של הפצת מטבעות מזוייפים.

סוכן המשטרה שהפליל 29 עבריינים בפרדס כץ בעת טקס קבלת תעודת השוטר. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
סוכן המשטרה ובת זוגו בעת קבלת תעודת השוטר, הבוקר/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

המשימה שהוטלה על הסוכן, ששיחק בעבר בקבוצת הנוער של הפועל פתח תקווה ובקבוצה נוספת באחת הליגות הנמוכות, הייתה לחדור לשכונת פרדס כץ, אחת השכונות שהצמיחה שורה של עבריינים בכירים וכנופיות פשע אלימות. שם, היה צריך להתחבר לקבוצת עבריינים העוסקת, בין היתר, בסחר בסמים ובהפצה של כסף מזויף.

עוד בוואלה! חדשות:
נחשפה הונאת מס בינלאומית בהיקף 120 מיליארד דולרים
הולכים לקלפי בפעם הראשונה: "אין אמון באף מפלגה"
קהיר: לפחות 30 הרוגים בעימותים שפרצו במגרש כדורגל

תחילה, שולב הסוכן כסדרן מדפים בסופר מרקט השכונתי ואחר כך הוא החל לשמש כסוכן משקאות חריפים. בשלב מסוים הוא הצליח לחדור אל תוך הגורמים העברייניים המרכזיים בשכונה, בין היתר לאחר שנכח מידי שבוע בשיעור תורה באחד מבתי הכנסת, שם יצר קשר עם העבריינים הבכירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כדורגלן לשעבר פעל כסוכן סמוי - והפליל עשרות עבריינים. צילום מסך
כדורגלן לשעבר פעל כסוכן סמוי - והפליל עשרות עבריינים/צילום מסך

לאחר שרכש את אמונו של אחד העבריינים הבכירים, הוא נתבקש לנהל את הפיצוצייה שבבעלותו. במסגרת תפקידו החדש הוא התוודה לפעילות ענפה של הפצת מטבעות בערך של עשרה שקלים מזויפים, ואףהצליח לאסוף ראיות נגד חלק ממפיצי המטבעות.

"למרות שהמשטרה נמצאת בתקופה קשה, לעבריינים יש ממי לחשוש"

"כמה שחקנים מרכזיים בעולם העברייני בפרדס כץ ייעלמו מהשטח בתקופה הקרובה ואני מאמין שגם בתקופה הרחוקה יותר", אמר מפקד מרחב דן, ניצב-משנה שמעון לביא. מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו, אמר כי "מי שמכיר את פרדס כץ יודע שהשכונה היא מרכזית בתחום העברייני". לדבריו, "השכונה הצמיחה מספר עבריינים מרכזיים ואירעו בה כמה אירועי פשיעה דומיננטיים".

מפקד המחוז העביר מסר לעבריינים ולציבור ואמר כי על אף החקירות נגד הבכירים בארגון, המשטרה תמשיך לבצע את עבודתה ולהילחם בפשיעה. "אני רוצה להבהיר לעבריינים כי יש להם ממי לחשוש", אמר ניצב סאו. "אם הם חושבים שהמשטרה נמצאת בתקופה קשה, אז חשוב שיידעו כי אנו נמשיך לפעול בצורה סדורה כדי להילחם בהם גם בתקופה קשה זו. יש על מי לסמוך במשטרת ישראל"

רגע לפני שייצאו מאות שוטרים לבצע את מבצע המעצרים, העניק מפקד מחוז תל אביב לסוכן את האקדח המשטרתי ואת תעודת השוטר, והוא הפך לשוטר מן המניין. השוטר הצעיר אף הפתיע את חברתו ולעיני מאות השוטרים שלף טבעת והציע לה נישואין. חברתו הייתה המומה לנוכח גל הגילויים של לילה אחד על חברה לחיים - שהפך משחקן כדורגל לסוכן סמוי, שוטר ובעלה לעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully