וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: פסל להנצחת הקורבנות מרגיז את התושבים

18.9.2002 / 15:27

מדובר בדמות אבן של המנציח אשה נופלת ממגדלי התאומים ברגע פגיעתה במדרכה; האמן העז להציג מראה שרשתות התקשורת התאמצו להסתיר; "זה פשוט מגעיל", הגיב עובד לשעבר בבניינים שקרסו

פסל אבן שנבנה להנצחת קורבנות ה-11 בספטמבר גורם לזעזוע ומחלוקת בקרב תושבי ניו יורק – שנה לאחר הפיגועים. מדובר בפסל מעשי ידי האמן אריק פישל, בו נראית אשה עירומה בתנוחת נפילה בדיוק ברגע בה פוגע ראשה במדרכה. הדמות המנציחה אמריקאים רבים שקפצו או נפלו ממגדלי התאומים העשנים, הוצבה בכניסה למרכז רוקפלר.

העיתון "ניו יורק פוסט" מדווח כי אמריקאים רבים הגיבו בזעם למראה הפסל שחשף מראה שרשתות הטלוויזיה והעיתונים הקפידו להסתיר. "זה פשוט מגעיל", הגיב קן פידג', עובר אורח שהבחין בפסל, "עבדתי במרכז הסחר העולמי ואנשים רבים בחברה בה עבדתי נהרגו – זה ממש נורא". לפסל הגרפי הוצמד שיר קצר בו נכתב "צפינו, בחוסר אמונה, ביום הקשה. אנשים שאנחנו אוהבים החלו ליפול...". חשוב לציין כי האמן כלל לא היה בניו יורק במהלך האירועים הקשים.

מייקל קרטיה, ממייסדי ארגון להנצחת הקורבנות שאיבד אח בפיגועים, אמר כי "אתה חייב לכבד את האנשים האחרים ואיזה טראומה זה יגרום להם". שומר במרכז רוקפלר האחראי בין השאר לשלום הפסל, הביע את קורת רוחו מהיצירה. "ראיתי באותו יום 70 אנשים נופלים מגובה של 100 קומות! לראות פסל של אנשים נופלים על הקרקע – זה לא משהו", אמר.

סטיבן רובינשטיין, דובר מטעם מרכז רוקפלר, הבהיר כי לא מדובר בפסל שנבנה בחסות המרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully