וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 11 שנה: בבגדאד מותר שוב לצאת החוצה בלילות

רויטרס

8.2.2015 / 10:50

למרות שעשרות בני אדם נהרגו אתמול בפיגועים, ממשלת עיראק התעקשה להסיר את העוצר הלילי שהונהג אחרי פלישת ארה"ב. התושבים חגגו ברחובות: "המיליציות עסוקות בדאעש, המלחמה לא נמצאת כאן"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

העוצר הלילי בבגדאד, שהיה בתוקף יותר מעשר שנים, הוסר אמש (שבת) בשעה חצות. שעות ספורות לפני כן התפוצצו שלושה מטעני חבלה בתוך העיר ובסביבה, ולפחות 40 בני אדם נהרגו.

דאעש קיבל אחריות לסדרת הפיגועים, וטען כי הם כוונו נגד האוכלוסייה השיעית בעיראק. הפיגוע הקטלני ביותר בבגדאד אירע בשכונת "בגדאד החדשה". 22 בני אדם נהרגו כאשר מחבל מתאבד פוצץ מטען מחוץ למסעדה ולדוכן חמוצים ברחוב הומה. "המסעדה הייתה מלאה בצעירים, בנשים ובילדים", סיפר עד הראייה מוחמד סעיד, "רבים מהם נהרגו".

פיצוץ נוסף אירע בשוק שורג'ה, השוק הגדול והעתיק ביותר בבגדאד. שתי פצצות הופעלו במרחק קצר זו מזו והרגו לפחות 11 בני אדם. מטען נוסף התפוצץ בשוק בדרום-מערב בגדאד והרג עוד ארבעה בני אדם. בעיר טרמיה, כ-50 ק"מ מצפון לבגדאד, נהרגו שלושה חיילים בפיצוץ מטען צד.

ניקוי זירת פיגוע – בגדאד, עיראק, 7 בפברואר 2015. AP
זירת הפיגוע מחוץ למסעדה בבגדאד, אתמול/AP

למרות סדרת הפיגועים הממשלה לא ביטלה את הסרת העוצר הלילי, שהיה בתוקף מאז 2004. העוצר הונהג בשל האלימות העדתית שהתגברה אחרי פלישת האמריקנים לעיראק, ואסר על תנועה ברחובות מחצות ועד 5 בבוקר. המונים יצאו בחצות הלילה לרחובות כדי לחגוג את ביטול העוצר, ורבים התאספו בכיכר תחריר המקומית תחת אבטחה כבדה. רוכבי אופנוע ערכו מרוצים מאולתרים בכבישים, ונופפו בדגלי עיראק.

במסגרת התקנות החדשות, הכריז ראש הממשלה, חיידר עבאדי, על ארבע שכונות כ"שטחים מפורזים", והודיע כי ייאסר על אזרחים חמושים להיכנס לתוכן. עבדאי גם הודיע כי הממשלה תסיר חלק מהחומות והמחסומים שכיתרו חלקים מבגדאד, ושהיו חלק בלתי-נפרד מהנוף של הבירה העיראקית.

בעוד שעיראק נאבקת בדאעש בצפון המדינה ובמערבה, המצב הביטחוני בבירה השתפר, יחסית, בחודשים האחרונים. חאלד חיידר, בעל חנות משקאות, אמר לוושינגטון פוסט כי "המיליציות עסוקות יותר מדי במלחמה עם דאעש כדי להטריד אותנו". "המלחמה לא נמצאת כעת בבגדאד", פסק.

תושב אחר, דחיה עבדוללה, הטיל ספק בנכונות ההחלטה להסיר את העוצר. בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", הסביר עבדוללה כי כבר התרגל לפיגועים בבגדאד. אמש, כאשר שמע את הפיצוץ מחוץ למסעדה, הוא לא טרח אפילו לצאת לרחוב. "אנחנו לא רוצים שהעוצר יוסר כל עוד הביטחון מעורער" אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חייל מאבטח את חגיגות הסרת העוצר הלילי – בגדאד, 8 בפברואר 2015. רויטרס
חייל עיראקי מאבטח את החגיגות בכיכר תחריר בבגדאד, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully