וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל נציגות ישראלית: טורקיה ביטלה השתתפותה בוועידת מינכן

6.2.2015 / 16:43

שר החוץ מבלוט צ'בושואלו הודיע כי לא ייקח חלק בוועידה הביטחונית בעיר הגרמנית עקב נוכחותם של גורמים ישראליים, בהם השר יובל שטייניץ. ליברמן בתגובה: "הייתה טעות להתנצל בפניהם"

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, ינואר 2015. AP
מבלוט צ'בושואלו/AP

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו הודיע היום (שישי) כי לא ישתתף בוועידת מינכן לביטחון שנפתחת היום בשל השתתפותם של נציגים מישראל, בהם השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ.

"הייתי אמור להשתתף בוועידה, אולם החלטתי שלא לעשות זאת אחרי שגורמים רשמיים מישראל הצטרפו לדיון על המזרח התיכון ברגע האחרון", הסביר צ'בושואלו במהלך מסיבת עיתונאים בברלין, שם הוא נפגש עם שגרירי טורקיה המוצבים באירופה. לדבריו, לביטול ההשתתפות בוועידה אין קשר ליחסיה של טורקיה עם גרמניה. "היחסים שלנו עם גרמניה לא מוגבלים לוועידת מינכן", אמר שר החוץ של טורקיה.

אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים בבית העיתונאים. ראובן קסטרו
"הייתה טעות להתנצל בפני טורקיה". שר החוץ ליברמן/ראובן קסטרו

שר החוץ אביגדור ליברמן מסר בתגובה כי "הודעתו של שר החוץ של טורקיה כי הם מחרימים את הכנס הביטחוני במינכן בשל השתתפות ישראל, מוכיחה שוב עד כמה היתה גדולה הטעות בהחלטה להתנצל בפני טורקיה". לדבריו, "כל עוד שולטת בטורקיה ההנהגה הנוכחית בראשות ארדואן וחבריו, אין סיכוי לשיקום היחסים בין שתי המדינות, משום שטורקיה של ארדואן היא מדינה שרק מעוניינת להתקיף ולנגח את ישראל ויש להתנהל מולה בהתאם ולעמוד על האינטרסים הישראליים", הבהיר שר החוץ.

יו"ר מפלגת העבודה והמועמד לראשות הממשלה מטעם רשימת "המחנה הציוני", יצחק הרצוג, הגיב להחלטת המשלחת הטורקית, וטען כי "כל מדינה צריכה לבחור אם היא נמצאת בצד של הקיצונים או בצד של המתונים במסגרת המאבק האזורי בדאעש ובאיראן. מצער שהטורקים בוחרים את הצד הלא נכון". כמו כן, הרצוג צפוי לשאת מחר נאום בפני המליאה המרכזית בוועידה.

אירוע זה מגיע בהמשך להידרדרות היחסים בין ישראל לבין טורקיה מאז תקרית משט המרמרה בשנת 2010. רק בחודש שעבר השווה ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו את ראש הממשלה בנימין נתניהו למחבלים שביצעו את הפיגועים בפריז, שבהם נרצחו 17 בני אדם, בהם ארבעה יהודים. כמו כן, במהלך הקיץ האחרון השווה הנשיא רג'פ טייפ ארדואן את מעשיה של ישראל במהלך מבצע "צוק איתן" לאלו של הצורר הנאצי אדולף היטלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully