וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזור לזרועות חמאס? הפיוס בין מצרים לקטאר על שרטון

5.2.2015 / 14:35

מקורות ערביים אמרו לוואלה! חדשות כי בקהיר זועמים על דוחא שחידשה את התקפותיה התקשורתיות נגד מצרים מאז מותו של מלך סעודיה עבדאללה ומינויו של המלך סלמאן במקומו. "על דוחא להוכיח במעשים ולא בדיבורים את רצונה להתפייס"

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. AP
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי/AP

שוב מתיחות בין קהיר לדוחא: חודש וחצי לאחר שסיכמו על חידוש היחסים ביניהן, נראה שהפיוס בין מצרים וקטאר נכשל עוד בטרם החל. ההסכם, שהושג בתיווכו של מלך ערב הסעודית המנוח עבדאללה, סלל לכאורה את ההתקרבות של דוחא למחנה המתון בעולם הסוני ואת הנטישה של "האחים המוסלמים" ושל חמאס. ואולם, מקורות ערביים אמרו לוואלה! חדשות כי בקהיר זועמים על קטאר שלדבריהם שינתה את מדיניותה מאז מותו של המלך עבדאללה ומינויו של המלך סלמאן במקומו. לדברי המקורות, בניגוד להסכם, דוחא חידשה את התקפותיה התקשורתיות נגד מצרים.

אכן, צפייה בערוץ אל-ג'זירה הקטארי בימים האחרונים מבהירה כי דוחא שוב העלתה את הטונים נגד מצרים ומבקרת אותה בחריפות גם על רקע ההפגנות ביום השנה למהפכה הראשונה במצרים. דוברים מצרים שונים מתחו ביקורת על קטאר וטענו כי על דוחא להוכיח במעשים ולא בדיבורים את רצונה להתפייס עם מצרים.

המקורות הערביים אמרו כי בקהיר זועמים על התפנית החדה במדיניותה של קטאר שכבר הביעה רצון להתפייס. זאת, לאחר שכחלק מצעדי ההתקרבות שחררה מצרים עיתונאים של אל-ג'זירה שהיו במעצר ואילו קטאר עצרה את שידורי "אל-ג'זירה מובאשר", הערוץ החי ששידר ממצרים.

פיוס קטאר ומצרים - כותרות נוספות:
אחרי שנה וחצי של נתק: מצרים וקטאר מחדשות את היחסים
פיוס קטאר ומצרים: בישראל בוחנים את ההשלכות על חמאס
דיווח: קטאר גירשה את חאלד משעל; חמאס מכחיש

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully