וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליטה מסוכנת? תושבי רהט דורשים הרחקת אנטנות סלולריות מהעיר

אחמד אבו סוויס

5.2.2015 / 10:08

ביישובי הבדואים בנגב זועמים, לטענת נציגי התושבים – חברות הסלולר הפכו את יישוביהם לחצר האחורית בה מוצבות אנטנות הקליטה ובכך הם מסכנים את בריאות התושבים . אחמד אבו סוויס מביא את הסיפור

מערכת וואלה!

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן.

תגובת המשרד להגנת הסביבה :
"המשרד קבע רף קרינה מהמחמירים בעולם וסף החשיפה לקרינה שנקבע בישראל כבלתי מזיק לכלל האוכלוסייה, נמוך בהרבה מהסף המומלץ ע"י ארגון הבריאות העולמי. מבדיקה שערכנו, כל מוקדי השידור ברהט פועלים בהיתר של המשרד ועומדים בתנאים הנדרשים.
אנשי המשרד נמצאים בקשר רצוף עם הגופים הרלוונטיים לקביעת כללים לבריאות הציבור, כמו משרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי וימשיכו לפעול בהתאם לדרישות המחמירות ביותר של גופים אלה. "

תגובת משרד הבריאות:
"בין השנים 2000 ל-2012 אובחנו ברהט 381 מקרים של סרטן. בהתחשב בכך שמדובר בעיר עם מעל 50,000 תושבים. מדובר בנתון שאינו מצביע על חריגה בהשוואה לשאר הארץ."

תגובת פורום החברות הסלולריות
"האתרים המדוברים נועדו לספק קליטה סלולרית לתושבי האזור. לאתרים אלו אישורי הבטיחות הנדרשים מהמשרד להגנת הסביבה, והם עומדים בתקני הבטיחות המחמירים שנקבעו.
נציין, כי כל האנטנות במדינת ישראל, לרבות אנטנות אלו, מפוקחות 24 שעות ביממה ע"י מערכת
ייחודית של המשרד להגנת הסביבה וזאת במטרה להבטיח את עמידתן בדרישות הבטיחות המחמירות.
תגובה זו מתייחסת לחברות סלקום, פלאפון ופרטנר, החברות בפורום החברות הסלולריות בלבד, ואין בידינו מידע לגבי החברות האחרות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully