וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל במקום הראשון במערב בתחלואה בסרטן הלימפומה

4.2.2015 / 10:54

במסיבת עיתונאים משותפת של האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות לרגל יום הסרטן הבינלאומי, הוצגו נתוני התחלואה במחלה ב-2012. בכלל סוגי הסרטן ישראל מדורגת נמוך ביחס לעולם

מסיבת עיתונאים של האגודה למלחמה בסרטן, ינואר 2015. מור שמעוני, מערכת וואלה!
"אי אפשר להסתכל באדישות על המחיר בחיי אדם". מסיבת העיתונאים, היום/מערכת וואלה!, מור שמעוני

ישראל ניצבת במקום הראשון מבין מדינות המערב במספר חולי הסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין (NHL) ביחס לאוכלוסייה – כך עולה מנתונים שהציגו הבוקר (רביעי) האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות על שיעורי התחלואה בישראל ב-2012. מהנתונים, שהוצגו במסיבת עיתונאים משותפת בגבעתיים לרגל יום הסרטן הבינלאומי של ארגון הסרטן הבינלאומי (UICC), עולה כי שיעור התחלואה במחלה בישראל הוא הגבוה ביותר מבין 20 המדינות בעלות שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם ובמקום השני בשיעורי התמותה.

משנות ה-90 עלה שיעור התמותה מ-NHL בישראל בקרב גברים יהודים ב-24% וכן בקרב נשים ערביות ב-12%. לעומת זאת, ירידה נרשמה בשיעור התמותה מהמחלה בקרב נשים יהודיות (16%) ובקרב גברים ערבים (49%). שיעור ההישרדות של המחלה נמצא במגמת עלייה מתמדת, ועומד היום על כ-70%. הגורם לכך הוא ככל הנראה שיפור בדרכי הטיפול.

לעומת זאת, מהנתונים עולה כי בהשוואה למדינות אחרות בעולם ישראל מדורגת נמוך בשיעורי התחלואה והתמותה בכלל סוגי הסרטן, והיא נמצאת מתחת לממוצע ה-OECD בתחום זה. ממחקר שפורסם באתר Globocan שאת ממצאיו הציגו במסיבת העיתונאים עולה כי מתוך 20 המדינות המובילות בשיעורי התחלואה והתמותה מסרטן, גברים ישראלים נמצאים במקום ה-19 מתוך 20 ונשים ישראליות נמצאות במקום ה-15.

עוד ידיעות בריאות:
עקב העומס: חולים רבים מעדיפים שלא להתאשפז בבתי חולים
קיבל לב ושתי ריאות בהשתלה נדירה: "כמו לידה מחדש"
פעוט בן שנה וחצי מת - כבדו הושתל בתינוק אחר

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי בשנת 2012 ב-28,709 אנשים בישראל אובחנו גידולים ממאירים, ו-10,640 מתו מהמחלה. מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן, מירי זיו, ציינה במסיבת העיתונאים כי שיעור התמותה מסרטן גבוה יותר בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, בעיקר מסרטן הריאות, שהוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב הגברים הערבים. בקרב הגברים היהודים הסוג השכיח ביותר הוא סרטן הערמונית (20% מהמקרים), ואילו בקרב נשים, הן יהודיות והן ערביות, סוג הסרטן השכיח ביותר הוא סרטן השד.

זיו התייחסה גם לנושא של מניעת סרטן, ואמרה כי אפשר לחסוך חיים של כשלושה מיליון בני אדם בכל שנה מהמחלה, בייחוד במדינות המתפתחות. לטענתה, אם הקהילה הבינלאומית תעניק תוספת של 18 מיליארד דולר לשנה להתמודדות עם המחלה, הדבר יוכל להפחית את מקרי המוות במדינות אלה בכ-30%. "ההשקעה הזו נחוצה גם כדי להגביר את אמצעי המניעה והחיסונים הקיימים היום, לאבחון מוקדם ולשיפור דרכי הטיפול", היא הסבירה. "אפשר למנוע הרבה מאוד מקרי מוות, ואי אפשר לשבת ולהסתכל באדישות על המחיר הזה שגובה חיי בני אדם ברחבי העולם".

שיעור התחלואה הגבוה בארץ - בחיפה

באוקטובר האחרון פרסם משרד הבריאות נתונים בנוגע לתחלואה בסרטן בישראל, ומהם עלה כי תושבי חיפה חולים בסרטן יותר מבכל מקום אחר בארץ. המשרד הציג את שיעורי התחלואה בסרטן לפי נפות בין השנים 2001 ו-2005 ובין 2006 ל-2011. מחישוב הנתונים המצטבר עלה כי חיפה מובילה הן במספר הגברים והן במספר הנשים החולים בסרטן במדינה.

לפי הנתונים, העיר שבה מספר חולי הסרטן הוא הנמוך ביותר היא ירושלים. על פי נתוני משרד הבריאות, בשנים 2005-2001 היה שיעור חולי הסרטן בקרב גברים נמוך בבירה ב-17% מהממוצע הארצי. בין 2011 ל-2006 עלה שיעור החולים ועמד על 10% מתחת לממוצע. גם בקרב הנשים נמצא שיעור הסרטן הנמוך ביותר בירושלים. אחרי ירושלים דורגו נפת רמלה ונפת השרון.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully