וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בהאג: סרביה וקרואטיה לא ביצעו פשעי מלחמה

3.2.2015 / 13:28

שתי המדינות תבעו זו את זו באו"ם כחלק מהמאבק המשפטי שהתלווה להתפרקות יוגוסלביה. הרכב של 17 שופטים קבע היום כי "פשעים רבים נעשו אך לא הוכחה כוונה לרצח עם"

בית הדין הבינלאומי לצדק – האג 3 בפברואר 2015. AP
אב בית הדין פטר טומקה/AP

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג קבע בצהריים (שלישי) כי סרביה וקרואטיה לא ביצעו פשעי מלחמה במלחמות הבלקן, שהתחוללו אחרי התמוטטות יוגוסלביה בתחילת שנות ה-90.

הרכב של 17 שופטים קבע כי "פשעים רבים אמנם נעשו מצד שני הצדדים שנלחמו במהלך המשבר", אך קבע כי "לא הוכחה כוונה לביצוע רצח עם מצד שתי המדינות". אב בית הדין, השופט הסלובקי פטר טומקה, אמר בפסק הדין כי הכוחות הסרבים אמנם ביצעו פשעים, אך הוסיף כי טענותיה של קרואטיה "משוללות מיסודן".

קרואטיה וסרביה התלוננו זו נגד זו בפני בית הדין העליון של האו"ם כחלק מהמאבק המשפטי שהתלווה להתפרקות יוגוסלביה. התביעה הראשונה הוגשה כבר לפני 16 שנה.

בית הדין הבינלאומי לצדק – האג 3 בפברואר 2015. AP
היכל בית הדין, היום/AP

ב-1990, טענה ממשלת קרואטיה כי הכוחות הסרביים - בהובלת סלובודן מילושביץ'- ביצעו רצח עם בעיר ווקובר, בירת מחוז ווקובר-סריימיה, ודרשה מסרביה פיצויים כספיים על אובדן חיי אדם ורכוש. ב-2010, סרביה הגישה תביעה נגדית, בה טענה כי קרואטיה גירשה בכוח 200 אלף סרבים מתחומה.

כ-20 אלף בני אדם מתו במלחמות הבלקן בשנים 1995-1991. העיר ווקובר נחרבה כאשר הסרבים כבשו אותה למשך שלושה חודשים ב-1991, ורבבות קרואטים נעקרו מבתיהם. כ-260 קרואטים נרצחו. ב-1995 הפציץ צבא קרואטיה את בני המיעוט הסרבי בתחומי רפובלקת קראג'ינה, והבריח מאות אלפים מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully