וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול בגולן: מפקד כוח קודס ביקר בקברו של ג'יהאד מורנייה

קאסם סולימאני הגיע לרובע הדאחייה בביירות ונכח בסוכת אבלים שהוקמה לזכרו של פעיל חיזבאללה, שנחשב לבן טיפוחיו של בכיר משמרות המהפכה ושל מנהיגים נוספים בצמרת השלטון האיראני

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן קאסם סולמיאני מבקר את בסוכת אבלים לזכרו של ג'יהאד מורנייה ברובע הדאחייה, ביירות, לבנון, 29 בינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
קאסם סולימאני בסוכת האבלים של ג'יהאד מורנייה/צילום מסך, טוויטר

קאסם סולימאני, מפקד כוח אל-קודס במשמרות המהפכה של איראן ביקר במקום שבו נקבר ג'יהאד מורנייה, בדאחיה בביירות – כך דיווחה אתמול (חמישי) רשת אל-מיאדין הלבנונית. מורנייה הצעיר, שנהרג ביום ראשון שעבר בתקיפה באזור קוניטרה בגולן הסורי, היה מקורב להנהגה בטהראן וסולימאני באופן אישי.

פרט למורנייה, נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל עוד חמישה פעילי חיזבאללה וכמה איראנים, בהם בכיר משמרות המהפכה הגנרל מוחמד עלי אללה-דאדי. בעקבות המתקפה, איימה צמרת השלטון באיראן כי תנקום בישראל והתקרית החמורה בהר דב שלשום הייתה ככל הנראה חלק מהתגובה של טהראן ושל חיזבאללה.

הסלמה בצפון - סיקור מיוחד
יום לפני שנהרג: רס"ן יוחאי קלנגל חגג לבתו יום הולדת שנה
התקרית בהר דב: פיגוע הנקמה האיראני יהיה גדול יותר
"שלחתי אותך שלם, וחזרת בארון": סמ"ר דור ניני נטמן

הלווייתו של ג'יהאד מורנייה, מפקד בחיזבאללה שנהרג בתקיפת חיל האוויר הישראלי בקונייטרה, ינואר 2015. רויטרס
הלווייתו של מורנייה/רויטרס

בתקרית ביום רביעי נהרגו לוחמי גבעתי סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני מפגיעת טיל נגד טנקים מסוג קורנט ברכב שבו נסעו. כמו כן, חייל ספרדי מכוח יוניפי"ל נהרג במהלך חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה שהתרחשו אחרי הקרית.

מחקירת האירוע עולה הערכה במערכת הביטחון כי חוליית חיזבאללה ביקשה לפגוע במג"ד הגזרתי או במפקד החטיבה 769 (עוצבת חירם), אלוף-משנה ד'. ההערכה, שאינה מבוססת על ממצאי מודיעין, נובעת מהנחה שהמחבלים כיוונו את טילי הנ"ט שלהם דווקא לעבר השיירה שבה היו ג'יפים צבאיים ורכב איסוזו די-מקס, בתקווה שיהיו בה מפקדים בכירים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כלי הרכב של צה"ל שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה. רויטרס
הרכב שספג את פגיעת טיל הנ"ט בהר דב, רביעי/רויטרס

כמו כן, בתום הערכת המצב הביטחונית השבועית שקיים שר הביטחון משה יעלון הוחלט אמש כי צה"ל ימשיך לשמור על רמת דריכות וכוננות גבוהה לאורך גבול הצפון בזירה הלבנונית ובזירה הסורית - זאת, למרות מסרי ההרגעה שהעביר חיזבאללה לישראל באמצעות צד שלישי. במערכת הביטחון קבעו שיש לשמור על רמת כוננות עליונה מחשש שמדובר בתרגיל הטעייה של חיזבאללה שנועד "להרדים את ישראל", ושבעקבותיו יבוא פיגוע איכותי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully