וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מי שעומד מאחורי ההתקפה ישלם את מלוא המחיר"

28.1.2015 / 19:34

ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ השתתפו בהערכת מצב בעקבות התקרית בגבול. "איראן מנסה באמצעות חיזבאללה להקים חזית טרור נגדנו", האשים נתניהו. דובר צה"ל הרגיע: "מתנהלים באחריות ובשיקול דעת"

צילום: חמד אלמקת, שי מכלוף, שלומי גבאי, יותם רונן, מור שאולי, רויטרס, לע"מ; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (רביעי) הערכת מצב ביטחונית בבסיס הקריה שבתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן ונציגי גופי הביטחון. בפתח הדיון הדגיש נתניהו כי האחראים למתקפה שאירעה הבוקר בגזרת הר דב, שבמהלכה נהרגו שני חיילים ונפצעו שבעה נוספים, יישא בתוצאות.

"מי שעומד מאחורי ההתקפה היום ישלם את מלוא המחיר", אמר נתניהו. "זה זמן איראן מנסה באמצעות חיזבאללה להקים חזית טרור נוספת נגדנו מרמת הגולן. אנחנו פועלים בתקיפות ובאחריות נגד ניסיון זה. ממשלת לבנון ומשטרו של אסד שותפים באחריות להשלכות של ההתקפות שיוצאות משטחם נגד מדינת ישראל".

בתוך כך, מערכת הביטחון קיבלה אמש מסרים דרך צד שלישי, שלפיהם האירוע בגבול לבנון מאחוריהם והסתיים. גורם מדיני התייחס לכך ואמר: "אנחנו לוקחים את המסרים בערבון מוגבל. נערכים על הגבול לכל תרחיש".

נתניהו על ההסכם עם איראן: "לא נסכים לאיום השמדה על ישראל". לשכת העיתונות הממשלתית
"ממשלת לבנון ומשטרו של אסד שותפים באחריות להשלכות של ההתקפות", בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

אמש הותר לפרסום כי סרן יוחאי קלנגל מהר גילה, וסמל דור חיים ניני, תושב מושב שתולים שבדרום, הם ההרוגים בתקרית. השניים נהרגו באירוע שבמהלכו ירתה חוליית חיזבאללה לפחות חמישה טילי נ"ט לעבר כמה כלי רכב צבאיים שנעו על הגבול בגזרת הר דב. באירוע המשולב, שכלל גם ירי פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל, נפצעו לפחות שבעה חיילים באורח קל-בינוני. הם מאושפזים בבתי החולים זיו שבצפת וברמב"ם שבחיפה.

קלנגל, מפקד פלוגה (מ"פ) בגדוד צבר בחטיבת גבעתי, בן 25, גדל בהתנחלות אלעזר שבגוש עציון. לפני זמן לא רב הוא עבר עם אשתו ובתו ליישוב הר גילה הסמוך לירושלים. ביום העצמאות ה-66 הוא זכה לקבל תואר קצין מצטיין מנשיא המדינה. ניני בן ה-20, חייל בגדוד צבר, היה בחור אהוב מאוד על ידי קרוביו וחבריו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קצין וחייל צה"ל נהרגו מפגיעת טיל נ"ט - צה"ל תקף בלבנון. מערכת וואלה! NEWS
הרכב שנפגע מטיל הנ"ט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

שר הביטחון משה יעלון מסר אמש תנחומים למשפחות קלנגל וניני, שאיבדו את בניהם סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני. בהתייחסו לאירוע הקשה אתמול בגבול אמר: "איראן וחיזבאללה מנסות, וימשיכו לנסות, לפגוע בישראל בכל דרך שהיא, מרמת הגולן ובוודאי מלבנון, באמצעות תשתיות טרור חסרות מעצורים שמטרתן לפעול נגד מטרות צבאיות ואזרחיות. רק לפני ימים אחדים נפגעה צמרת של ארגון טרור שכזה, שמטרתו הייתה לבצע כבר בשבועות הקרובים, וגם בעתיד, פיגועים קשים נגד ישראל, לאורך הגבול ברמת הגולן ואף בשטחה.

"ממשיכים לפעול בנחישות"

בהמשך דבריו נתן רמז לכך שישראל אחראית לחיסול בקוניטרה, שבו נהרגו 10 בני אדם, בהם גנרל במשמרות המהפכה האיראניים ואנשי חיזבאללה ובהם ג'יהאד מורנייה. "נמשיך לרדוף, בכל עת ובכל מקום, את הטרוריסטים ושולחיהם, ונניח ידנו על כל מי שמבקש לשבש את חייהם של אזרחי ישראל". בנוגע למצב המתוח, קרא השר לתושבי הצפון להמשיך בשגרת החיים, תוך שמירה על הוראות צה"ל. "אנו ממשיכים לפעול בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל".

שר הביטחון יעלון: "גדי איזנקוט הוא האיש המתאים להוביל את צה"ל. משרד הביטחון
"נניח ידנו על כל מי שמבקש לשבש את חייהם של אזרחי ישראל". השר יעלון/משרד הביטחון

דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז התייחס לתקרית, ואמר כי ישראל מצויה במערכה מתמשכת, שלא תסתיים מחר, במטרה להגן על גבול הצפון. הוא רמז כי פניה של ישראל להרגעת הרוחות בגבולות הצפוניים. "אי אפשר לנהל מציאות כזו מורכבת דרך הצהרות או התלהמות. אנחנו מתנהלים עם הרבה מאוד אחריות ותוך שליטה בנעשה. אנחנו גם מבינים את האחריות המוטלת עלינו ואת שיקול הדעת הנדרש", אמר. עוד הוסיף כי הצבא מצוי במוכנות גבוהה ויפעיל כוח אם יידרש. חרף ההסלמה, קרא תא"ל אלמוז לתושבי הצפון להמשיך את חיי השגרה ולפעול על פי הנחיות צה"ל.

בתשובה לשאלה מדוע נעו החיילים בכלי רכב בלתי ממוגנים, השיב כי ישנו תחקיר בנושא וכי מדובר בציר משותף צבאי ואזרחי. "עברנו לא מעט בהיסטוריה של מדינת ישראל ונדע להתמודד גם עם זה. נעשה הכול להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל".

יוחאי קלנגל ודור ניני שנהרגו הבוקר בצפון. באדיבות המשפחה
סרן קלנגל וסמל ניני/באדיבות המשפחה

מבדיקת האירוע בגזרת הר דב, שבו נפצעו גם שבעה חיילי צה"ל, עולה כי שני כלי הרכב הצבאיים שבו הם נסעו על הגבול, ואשר נפגעו מחמישה טילי נ"ט, הם כלי רכב לא ממוגנים, אחד מהם טנדר מסוג איסוזו די-מקס והשני ג'יפ צבאי, המשמשים לפעילות מנהלתית.

אחרי פגיעת הטיל, הוזעקו כוחות גדולים של צה"ל לזירת התקרית. כעבור זמן קצר, נפתח ירי נרחב של פצצות מרגמה (פצמ"רים) לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר מוצבים באזור. נוסף על כך, פגע פצמ"ר בבית בכפר רג'ר. לא דווח על נפגעים. בעקבות זאת סגרה המשטרה את כביש 99 לתנועה באזור צומת הטנק לשני הכיוונים. עוד דווח על נפילות באזור החרמון.

בתגובה לירי הנ"ט ולפצמ"רים, פתח כוח צה"ל באש לעבר מקור הירי, וחיל האוויר מבצע תקיפות בלבנון. גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 22 פגזים נורו מישראל ללבנון. מדובר צה"ל נמסר: "אנחנו רואים בחיזבאללה אחראי לאירוע. התגובה של צה"ל איננה התגובה האחרונה באירוע הזה".

כלי הרכב של צה"ל שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה. רויטרס
כלי הרכב שנפגע/רויטרס
חגיגות בביירות בירת לבנון אחרי הפיגוע בגבול ישראל שבו נהרגו שני חיילי צה"ל. רויטרס
חוגגים ניצחון בלבנון/רויטרס
פיצוץ בכפר רג'ר בחילופי אש בין צה"ל לאנשי חיזבאללה במהלך ההסלמה בגבול הצפון – 28 בינואר 2015. רויטרס
עשן מיתמר מצדו הלבנוני של הגבול/רויטרס
אמבולנס צבאי נע במהלך חילופי אש בין צה"ל לאנשי חיזבאללה בזמן הסלמה בגבול הצפון – 28 בינואר 2015. רויטרס
נגמ"ש רפואי של צה"ל בקרבת הגבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully