וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור פוליטי בכיר בלבנון: "התקרית עלולה להידרדר למלחמה"

הבכיר התייחס לתקרית החמורה בגבול , שבמהלכה נפגעו לפחות 7 חיילים, ואמר ל"דיילי סטאר" הלבנוני כי "אם הישראלים יצאו למבצע תגובה נרחב, חיזבאללה יגיב בצורה דומה"

צילום: רויטרס, חמד אלמקת, שי מכלוף, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מקור פוליטי בכיר בלבנון הזהיר היום (רביעי) בצהריים מפני סכנה של התלקחות של המצב בגבול הצפון עד כדי מלחמה, לאור התקרית החמורה שאירעה באזור הר דב. "הכדור נמצא במגרש הישראלי", צוטט הבכיר ב"דיילי סטאר" הלבנוני. "אם הישראלים יצאו למבצע תגובה נרחב, חיזבאללה יגיב בצורה דומה. בשלב הזה, אנחנו לא יכולים לשלול לחלוטין שהתקרית הזו תידרדר למלחמה בקנה מידה מלא".

ארגון חיזבאללה פרסם בצהריים הודעה שבה הוא נוטל על עצמו את האחריות לתקרית בגבול. "בשעה 11:35 חוליית 'שהידי קוניטרה' השייכת לחיזבאללה פגעה במוצב צבאי של צה"ל והביאה לאבדות קשות ורבות. פגענו גם בכלי רכב צבאיים שבהם היו קצינים וחיילים ציונים", לשון הודעת חיזבאללה.

הסלמה בגבול הצפון || כותרות נוספות:
הסלמה בצפון: לייב בלוג עם עדכונים שוטפים
הותר לפרסום: לפחות 7 חיילי צה"ל נפצעו בתקרית בגבול

אמבולנס צבאי נע במהלך חילופי אש בין צה"ל לאנשי חיזבאללה בזמן הסלמה בגבול הצפון – 28 בינואר 2015. רויטרס
אמבולנס צבאי נע לאורך קו הגבול עם לבנון, היום/רויטרס

לפי גורם מודיעיני ערבי בכיר, ששוחח עם וואלה! חדשות, חיזבאללה נערך בימים האחרונים למקרה של הסלמה בגבול. בין הצעדים שננקטו בארגון, יועצים שפעלו בעיראק הוחזרו במהרה לביירות, וכן שולמו משכורות ינואר לאנשי הארגון כבר ב-27 בינואר, קרי אתמול, ולא ב-1 בפברואר כנהוג. כמו כן, סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" ציטטה מקור ביטחוני בלבנון שאמר כי טרם המתקפה על כוחות צה"ל, חיזבאללה פינה את עמדותיו ברובע הדאחייה שבביירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חסן נסראללה נואם לתומכי חיזבאללה – דאחייה, ביירות, נובמבר 2014. רויטרס
חיזבאללה נערך בימים האחרונים למקרה של הסלמה בגבול. נסראללה/רויטרס

לפחות שבעה חיילי צה"ל נפגעו בתקרית החמורה שאירעה בהר דב שבגבול לבנון. כל הפצועים נפגעו באורח קל עד בינוני. חמישה מהם פונו לבית החולים זיו שבצפת: ארבעה מהם קל ואחד בינוני, ושניים נוספים פונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה: שניהם במצב קל עד בינוני.

במהלך התקרית נפגע כלי רכב צבאי מטיל נ"ט שירה עליו כוח חיזבאללה. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו לזירת התקרית. כעבור זמן קצר, נפתח ירי נרחב של פצצות מרגמה (פצמ"רים) לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר מוצבים באזור. נוסף על כך פגע פצמ"ר בבית בכפר רג'ר. לא דווח על נפגעים. בעקבות זאת סגרה המשטרה את כביש 99 לתנועה באזור צומת הטנק לשני הכיוונים. עוד דווח על נפילות באזור החרמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully