וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: נפתחה חקירת מותו של סוכן הקג"ב שהורעל ב-2006

אחרי יותר משמונה שנים, החלה חקירה ציבורית סביב מותו של אלכסנדר ליטוויננקו, שעל פי החשד נרצח בהוראת נשיא רוסיה פוטין. "התנקשו בו כי ניסה לחשוף את השחיתות של המאפיה של פוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

"אלכסנדר ליטוויננקו נרצח לאחר שניסה לחשוף את השחיתות במשטר המאפיה של ולדימיר פוטין" – כך טען היום (שלישי) עורך דינו של סוכן שירות הביון הרוסי שהורעל למוות בלונדון בשנת 2006. בן אמרסון, שמייצג את המשפחה, אמר את הדברים במהלך שימוע ראשון שנערך היום במסגרת חקירת מותו המסתורית. לדבריו, "הרעלתו בפולוניום הייתה מעשה של טרור גרעיני ברחובותיה של עיר גדולה".

בהצהרה של אמרסון ביום הראשון של החקירה, הפרקליט טען כי "ליטוויננקו חוסל משום שהוא הפך לאויב של קבוצת עבריינים שהקיפה ועדיין מקיפה את פוטין ומחזיקה את משטרו המושחת בשלטון". הוא הוסיף כי "הרצח הזה היה מעשה ברברי שגרם למוות האכזרי והמתמשך ביותר". לטענתו, "אין צל של ספק שהרצח בוצע על ידי דמיטרי קובטון ואנדריי לוגובי" – שהכחישו את ההאשמות וסירבו להעיד בחקירה, שלטענתם מוטה ולא הוגנת.

איש הק.ג.ב לשעבר אלכסנדר ליטביננקו, שנרצח בהרעלת פולוניום ב-2006. AP
סוכן הקג"ב לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו/AP

לטענתו, "אין צל של ספק שהרצח בוצע על ידי דמיטרי קובטון ואנדריי לוגובי" – שהכחישו את ההאשמות וסירבו להעיד בחקירה, שלטענתם מוטה ולא הוגנת. עוד נטען בדיון כי ליטוויננקו הורעל לא פעם אחת, אלא פעמיים. "הוא נזכר כי הוא לא הרגיש טוב והקיא פעם אחת שבועיים או שלושה שבועות לפני שאושפז בלונדון", מסר החוקר רובין טאם.

ליטוויננקו היה בן 43 כשמת מהחומר הרדיואקטיבי בחודש נובמבר 2006 – שלושה שבועות אחרי ששתה כוס תה מורעל עם השניים, שנמלטו מבריטניה. לפני שהורעל למוות, הצטרף ליטוויננקו לשורות ה-6MI - שירות הביון של בריטניה. הוא הפך למבקר בולט לשלטונו של פוטין ולפני מותו האשים את נשיא רוסיה באחריות להרעלתו. הטענות הוכחשו פעמים רבות על ידי הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully