וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מאיים: נהרוג החטוף היפני והטייס הירדני תוך 24 שעות

ארגון "המדינה האיסלאמית" הציב אולטימטום בסרטון חדש, שבו דרש לשחרר מחבלת הכלואה בירדן ביממה הקרובה - ולא יוצא להורג את קנג'י גוטו ואת הטייס מועאז אל-כסאסבה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הציב היום (שלישי) אולטימטום בן 24 שעות לשחרור המחבלת סאג'ידה א-רישאווי הכלואה בירדן - ולא יוציא להורג את קנג'י גוטו, החטוף היפני שבידיו ואת הטייס הירדני מעאז אל-כסאסבה שנפל בשבי לאחר שמטוסו התרסק בסוריה. בסרטון חדש נראה גוטו כשהוא לבוש בסרבל כתום ומחזיק את תמונתו של הטייס הירדני כשהוא נשמע לכאורו בקולו ופונה לממשלת יפן.

"אנשי יפן וממשלת יפן, נאמר לי שזו ההודעה האחרונה שלי", נשמע לכאורה גוטו. "ונאמר לי גם שמה שמונע את חירותי הוא הממשלה הירדנית שמעכבתאת הסגרתה של סאג'ידה. אמרו לממשלה היפנית שתפעיל את כל הלחץ הפוליטי שלה על ירדן".

עוד הוסיף גוטו כי "הזמן אוזל במהרה כעת. זה אני - תמורתה. מה כל כך קשה להבין? היא כלואה במשך עשור,
ואני כלוא רק כמה חודשים. עיכובים נוספים מצד הממשלה הירדנית יעידו שהם אחראים למות הטייס שלהם, ואחריו - יבוא מותי שלי. נותרו לי רק 24 שעות לחיות, ולטייס נותרו אף פחות. אנא, אל תשאירו אותנו למות. עיכובים טקטיים נוספים
יביאו למוות של שנינו. הכדור נמצא כעת בידיה של הממשלה הירדנית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קנג'י גוטו מחזיק בתמונתו של מועאז אל-כסאסבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

א-רישאווי נפצעה קשה בפיגוע שביצעה בעמאן ב-2005 וממתינה מאז להוצאתה להורג. א-רישוואי היא קרובת משפחה של מנהיג אל-קאעדה בעיראק לשעבר אבו מוסעב א-זרקאווי, שחוסל על ידי ארצות הברית.

ביום שבת הוצא להורג חטוף יפני נוסף, הארונה יוקאווה. בסרטון שפורסם בשבת נשמע לכאורה גוטו מתחנן בקולו על חייו, כשהוא אוחז בתמונת חברו המת. גוטו, בן 47 ויליד העיר סנדאי, מסביר בסרטון כי על מנת להציל את חייו, דורש דאעש לשחרר את המחבלת. בסרטון ביום שבת לא הוזכר שמו של הטייס הירדני, שדיווחים על הוצאתו להורג נפוצו בחודש שעבר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עבדאללה מלך ירדן. AP
ישחרר את המחבלת? עבדאללה מלך ירדן/AP

אל-כסאסבה נפל בשבי בסוף חודש דצמבר, כשמטוסו התרסק באזור א-רקה, מעוז ארגון "המדינה האיסלאמית" בסוריה. בתחילת החודש דווח כי שני ניסיונות של כוחות הקואליציה הבינלאומית לחילוץ בני ערובה הנמצאים בידי דאעש בסוריה, ובהם הטייס הירדני, כשלו.

המבצעים הצבאיים אירעו, על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, בעיר א-רקה. לדברי מקומיים, ניסיון החילוץ התרחש כ-20 קילומטרים ממזרח למרכז העיר. חמישה כלי טיס של כוחות הקואליציה הנמיכו טוס בשמי א-רקה במקביל ל-12 תקיפות אוויריות בפאתי העיר. כמה מטוסי סיור אף סייעו בהתקפות והרסו כמה בניינים בעלי חשיבות עבור הארגון הסוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-כסאסבה, ב"ריאיון" שהעניק לדאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, בצד השני של העיר, שני מסוקים ניסו לפרוס כוחות מיוחדים על הקרקע, אולם הם נתקלו באש כבדה מצד לוחמי דאעש. כלי הטיס של הקואליציה נאלצו לבטל את המבצע, ובשלב מסוים התפתחו חילופי אש כבדים במקום שבו הם ניסו לנחות. עדי ראייה אף אישרו ששמעו מטוסים חגים באזור וקולות ירי.

גם ניסיון החילוץ השני העלה חרס. חברות הקואליציה ניסו להנחית כוחות קרקעיים באזורים הכפריים ממזרח לעיר, אלא שגם שם התפתחו עימותים כבדים בין הצדדים. לא דווח מה בדיוק אירע ולא ידוע על נפגעים או הרוגים בשתי התקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully