וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: 8 נהרגו במתקפה של ארגון המזוהה עם דאעש על מלון יוקרה

שני מחבלים חמושים הסתערו על מלון "קורינתיה", שנמצא בבירה טריפולי ומארח אנשי ממשל ונציגים זרים. לאחר שכוחות הביטחון כיתרו אותם, המחבלים פוצצו את עצמם. בין ההרוגים 4 אזרחים זרים.

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שני מחבלים חמושים הסתערו הבוקר (שלישי) על מלון יוקרה בטריפולי, בירת לוב, הפופולרי בקרב שרי ממשלת לוב ובקרב דיפלומטים זרים המבקרים במדינה. בהתקפה נהרגו לפחות שמונה בני אדם, בהם ארבעה אזרחים זרים ובסיומה פוצצו את עצמם שני המחבלים. ארגון לובי המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה במלון "קורינתיה", השוכן לשפת הים התיכון.

בזמן חילופי האש שהו במלון עומאר אל-חאסי, ראש הממשלה שאינה מזוהה על ידי הקהילה הבינלאומית, שנפגש עם נציגים אמריקנים. גורמים מטעם הממשלה שאינה מוכרת טענו כי מי שאחראי להתקפה אלו נאמני הרודן לשעבר מועמר קדאפי, שניסו להתנקש באל-חאסי, שחולץ ללא פגע.

התבצרות בתוך מלון קורינתיה בעיר טריפולי – לוב, 27 בינואר 2015. הטלוויזיה הלובית, צילום מסך
פיצוץ המכונית הממולכדת במגרש החנייה של המלון/צילום מסך, הטלוויזיה הלובית

"התוקפים פתחו באש בתוך המלון, והרגו ארבעה זרים - שני גברים ושני נשים - שהם ככל הנראה תיירים שהגיעו ממזרח אסיה", סיפר ראש שירותי הביטחון בטירופלי, עומאר חדרוואי. "כשהתוקפים היו מכותרים לחלוטין על ידי כוחות הביטחון, אחד מהם פוצץ רימון, אך אנחנו לא יודעים אם זה היה בכוונה".

כמו כן, בין ההרוגים היה גם איש ביטחון, שנפגע מפיצוץ מכונית תופת שפוצצו החמושים במגרש החנייה של המלון. מעדותו של עובד במקום עולה כי במלון התאכסנו אורחים איטלקים, בריטים וטורקים, אך כי רוב החדרים היו ריקים בשעת הפריצה.

ארגון הטרור הלובי שקיבל אחריות למתקפה הודיע כי מדובר בנקמה על מותו של אבו אנאס א-ליבי, בכיר אל-קאעדה שעמד מאחורי הפיגועים בשגרירות ארה"ב בקניה ובטנזניה. א-ליבי נלכד בשנה שעברה במבצע קומנדו נועז, ומת בתחילת החודש בניו יורק, ימים ספורים לפני פתיחת משפטו.

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully