וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בבריטניה: אישה הוסמכה לתפקיד בישוף

הכנסיה האנגליקנית מינתה את אליזבת' ליין לבישוף החדש של סטוקפורט בטקס שנערך בקתדרלה בעיר יורק. אחד הכמרים הפריע לטקס וצעק: "זה מנונגד לתנ"ך". ליין: "רגע היסטורי עבור הכנסייה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הכנסייה של אנגליה הסמיכה היום (שני) בפעם הראשונה אישה לתפקיד בישוף בטקס שנערך בקתדרלת יורק שבצפון אנגליה. הכומר אליזבת' ליין, בת 48, מונתה להיות הבישוף החדש של סטוקפורט בפני קהל של כאלף איש. הטקס נקטע כאשר אחד הכמרים התנגד למהלך.

אליזבת' ליין בטקס מינויה לבישוף בכנסייה האנגליקנית, 26 בינואר 2015. רויטרס
אליזבת' ליין, בטקס הכתרתה היום/רויטרס

הכומר פול וויליאמסון הפריע להליך ההסמכה וצעק ש"הדבר מנוגד לתנ"ך" אחרי שהארכיבישוף של יורק שאל את הכנסייה אם ליין צריכה להיות מוסמכת כבישוף. אחרי שוויליאמסון, שמתואר כ"מפגין סדרתי" הביע את התנגדותו, שאל ג'ון סנטמו את הנוכחים פעם נוספת אם יש התנגדת. משלא הושמעה התנגדות, הושלם הליך ההקדשה.

"מדובר ברגע מרגש", סיפרה הבישופית הטרייה. "זהו רגע בלתי נשכח עבורי ואנשים רבים בירכו אותי. למעשה, מדובר ברגע היסטורי עבור הכנסייה", הוסיפה ליין.

בחודש נובמבר האחרון אימצה הכנסייה באופן רשמי את התקנה המאפשרת לנשים להתמנות לתפקיד בישוף, אחרי ויכוח שנערך במשך כמה עשורים על האפשרות שנשים יוסמכו לתפקיד כמרים ובישופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אליזבת' ליין בטקס מינויה לבישוף בכנסייה האנגליקנית, 26 בינואר 2015. רויטרס
הטקס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully