וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל דיווחה על ירידה של 33% ברווח ל-386 מיליון דולר

רן דוידוב

17.9.2002 / 23:43

דיווחה על רווח של 7 סנט למניה, בהתאם לתחזיות החברה והאנליסטים; ההכנסות ממכירות רשיונות תוכנה חדשים נפלו ב-23%

ענקית תוכנות מסדי הנתונים אורקל דיווחה על ירידה של 33% ברווחיה ברבעון הפיננסי הראשון כתוצאה מהמשך החולשה בשוק התאגידי שפגעה במכירות מסדי הנתונים היוקרתיים של החברה. אורקל דיווחה על רווח של 386 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהתאם לתחזיות החברה והאנליסטים. רווח זה לא כלל הפרשה הקשורה להשקעותיה בליברייט טכנולוגי'ס (סימול LBRT). הודעת החברה התקבלה באכזבה ומנייתה נופלת לאחר המסחר ב-5.5%.

הרווח הנקי עמד על 343 מיליון דולר או 6 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 511 מיליון דולר או 9 סנט למניה, בתקופה המקבילה. הכנסות החברה ירדו ב-10% ל-2.03 מיליארד דולר והחמיצו במעט את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 2.06 מיליון דולר.

אורקל היא חברת התוכנה התאגידית הגדולה בעולם ומספר שתיים, אחרי מיקרוסופט , בשוק התוכנה הכללי. כתוצאה מכך עוקבים המשקיעים בקפדנות אחרי דו"חותיה הכספיים בחיפוש אחר סימנים מוקדמים לתום השפל בשוק הטכנולוגי.

אורקל הזהירה לפני מספר שבועות כי הכנסותיה ממכירת רשיונות חדשים עלולות ליפול ב-15%-25% מן התקופה המקבילה. ואכן, החברה דיווחה על נפילה של 23% בהכנסות ממכירת תוכנות ל-549 מיליון דולר. לדברי האנליסטים, החליטה החברה להציב רף תחזיות נמוך, כלקח מרבעונים קודמים בהם איכזבה את משקיעיה.

אנליסטים רבים סבורים שאורקל הצליחה לעמוד ביעדי הרווח הודות לבקרת הוצאות הדוקה. לדבריהם, אורקל שנייה רק למיקרוסופט בריסון הוצאות ובגריפת רווח. מריל לינץ' מסר שהחברה הפחיתה את סגל עובדיה ב-600-700 איש במהלך הרבעון. את שנת הכספים, שהסתיימה במאי 2002, סיימה החברה עם 42,006 עובדים, בהשוואה ל-42,927 שנה קודם לכן.

הכנסות החברה ירדו ב-5 מתוך 6 הרבעונים האחרונים כתוצאה מהביקוש הרפוי למוצרי טכנולוגיה מצד חברות. עם זאת, הרווחים הרבעוניים החלו לרדת רק לפני שלושה רבעונים הודות לבקרת הוצאות. מניית החברה נפלה עד עתה השנה ב-30%. היום איבדה מנייתה 2.7% נוספים למחיר של 9.03 דולרים.

התחרות הגוברת מצדן של IBM ומיקרוסופט אילצה את אורקל להשיק גרסאות מצומצמות ומוזלות של תוכנות מאגרי הנתונים היוקרתיות שלה. מכירות מסדי הנתונים, שנפגעו כתוצאה מפשיטות הרגל של חברות אינטרנט וטלקום רבות, הורעו עוד יותר כתוצאה מכך שהלקוחות בוחרים בגרסאות המצומצמות מטעמים תקציביים.

תוך כדי כך, רכשה IBM את ספקית מסדי הנתונים אינפורמיקס - מהלך שסייע לדברי חברת המחקר דטהקווסט לנשל את החברה מן המקום הראשון במכירות מסדי נתונים, בהתבסס על הכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully