וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לקונגרס: שוויון בין הרפובליקנים לדמוקרטים

17.9.2002 / 21:49

סקר: 40% תומכים במפלגה הרפובליקנית ו-40% במפלגה הדמוקרטית; 37% מעדיפים את הרפובליקנים במלחמה בטרור; 61% סבורים שמוטב שמפלגתו של הנשיא לא תשלוט בקונגרס בזמן כהונתו

סקר של סוכנות הידיעות איי.פי מורה על שוויון בין המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית בארה"ב לקראת הבחירות לקונגרס. הסקר נערך בין ה-6 ל-10 בספטמבר בקרב 758 נשאלים. הבחירות לקונגרס ייערכו ב-5 בנובמבר.

40 אחוזים מהנשאלים מסרו כי בכוונתם להצביע עבור מועמד המפלגה הדמוקרטית לקונגרס, ו-40 אחוזים מסרו כי בכוונתם להצביע עבור מועמד המפלגה הרפובליקנית. 14 אחוזים מהנשאלים מסרו כי אינם יודעים, חמישה אחוזים מסרו כי אין בכוונתם להצביע עבור נציגי אחת משתי המפלגות ואחוז אחד מהנשאלים סירבו להשיב לשאלה בעניין.

הסקר בדק גם מה נתפס בעיני הבוחרים כסוגיה הבוערת ביותר בבחירות. 23 אחוזים סבורים כי הכלכלה היא החשובה ביותר, 19 אחוזים מאמינים שהחינוך הוא החשוב מכולם, 18 אחוזים הצביעו על שירותי הבריאות. 17 אחוזים ציינו את המלחמה בטרור, תשעה אחוזים את מערכת הרווחה, שמונה אחוזים את המיסים ואחוז אחד את המפולת בשוק המניות האמריקאי. חמשת האחוזים הנותרים סירבו להשיב או מסרו כי אינם יודעים.

המפלגה הרפובליקנית, בהנהגתו הנשיא ג'ורג' בוש, יכולה לשאוב עידוד מכך ש-37 אחוזים מהנסקרים העריכו כי היא עדיפה על המפלגה הדמוקרטית בנושאי ביטחון לאומי ומלחמה בטרור, לעומת 15 אחוזים בלבד סבורים כי המפלגה הדמוקרטית עדיפה בעניין זה. עם זאת, 61 אחוזים סבורים כי מוטב שהמפלגה היריבה למפלגת הנשיא תשלוט בקונגרס בזמן כהונתו. לעומתם, 32 אחוזים שמוטב כי בקונגרס תשלוט מפלגתו של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully