וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בקהיר לרגל יום השנה למהפכה: אישה נהרגה, שוטרים נפצעו ממטען

25.1.2015 / 10:55

האישה נהרגה בהפגנה של ארגון שמאל שצעדה לכיוון כיכר תחריר. לא ברור מה גרם למותה. כל הדרכים לכיכר נחסמו מחשש למהומות. המשטרה פיזרה התקהלות של תומכי מורסי

עריכה: יאיר דניאל

שני שוטרים נפצעו הבוקר (ראשון) בפיצוץ מטען חבלה בקהיר מחוץ למועדון ספורט בשכונת הליופוליס שבצפון מזרח העיר. המתיחות בבירת מצרים גבוהה במיוחד הבוקר, עם ציון יום השנה הרביעי למהפכת 2011 שבה הודח הנשיא חוסני מובארק.

אתמול נורתה מפגינה בדרכה לכיכר תחריר. הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות המצרית כי עשרות שריוניות של הצבא הוצבו בכיכר, וכי כל הדרכים המובילות למקום נחסמו. תומכיו של הנשיא לשעבר מוחמד מורסי הגיעו הבוקר לאזור תחריר ונופפו בדיוקנו. המשטרה פיזרה את המפגינים, והשתמשה בגז מדמיע כדי להרחיק מתקהלים גם מכיכר רעמסס ומכיכר ראבעה, שם נהרגו מאות מתומכי "האחים המוסלמים" באוגוסט 2013.

מפגינה שנהרגה בדרך לכיכר תחריר – קהיר, מצרים 24 בינואר 2015. רויטרס
המפגינה שאימה אל-סבג, לפני שהתמוטטה ומתה, אמש בקהיר/רויטרס

האישה שנהרגה אתמול זוהתה בשם שאימה אל-סבג. משרד הבריאות המצרי הודיע כי אל-סבג השתתפה בהפגנה של ארגון השמאל "הברית הסוציאליסטית העממית", וכי היא נורתה מטווח קרוב.

ממשלת מצרים מכחישה כי שוטר ירה באל-סבג, וטוענת כי המפגינים נעזרו בזיקוקים, שייתכן שגרמו למותה. בסרטונים שהופצו ברשת נראית אל-סבג מדממת, אך לא קיים תיעוד המראה את הירי, שחבריה טוענים שגרם למותה. המצעד שבו השתתפה אל-סבג יצא לכיוון כיכר תחריר אך נבלם בידי המשטרה.

בנאום ששודר אמש בטלוויזיה, שיבח הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי את "הרצון לשינוי" שהפגינו אזרחי מצרים בארבע השנים שחלפו, אך הבהיר כי דרוש עוד זמן כדי "להשיג את יעדי המהפכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully