וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים יורים למוות בגבר שחור - שהניף ידיים באוויר

רויטרס

22.1.2015 / 12:53

סרטון שצולם מניידת משטרה מתעד תקרית קטלנית בניו ג'רזי, שבה נורה למוות נוסע שישב במכונית שנעצרה לבדיקה. העימות התלהט כאשר אחד השוטרים הבחין באקדח לצדו של הנוסע, אותו זיהה ממעצר קודם

עריכה: יאיר דניאל

סרטון שהופץ לתקשורת מתעד עימות קטלני בין שני שוטרים לשני גברים בניו ג'רזי. במהלך העימות, נורה אחד מיושבי המכונית, גבר שחור, למרות שידיו מונפות באוויר. הוא נפגע משישה קליעים לפחות.

התקרית אירעה בסוף החודש שעבר. מכונית היגואר נעצרה בעיר ברידג'טון, אחרי שחלפה במהירות דרך תמרור "עצור". שני השוטרים ניגשו למכונית, ודרשו מהנהג הלבן ומהגבר השחור שלצדו, להציג את מסמכיהם. במהלך הבדיקה, הבחינו השוטרים באקדח המונח בתא הכפפות.

השוטר שכיתר את המכונית מכיוון הנהג הזהיר את שני הגברים "שלא תעזו לזוז", ודרש מהם להניף את ידיהם באוויר. עמיתו, שניגש למכונית מהצד השני, הושיט את ידו לתא הכפפות, ככל הנראה כדי לחלץ את האקדח.

שוטרים ירו למוות בצעיר שחור שהרים את ידיו – ניו ג'רזי 2014. AP
שני השוטרים מכתרים את המכונית. ידו של הנהג מושטות החוצה./AP

הנוסע, ג'רמי ריד, יצא במקביל מהמכונית כשידיו מורמות, ומסיבה שאינה ברורה לחלוטין, שני השוטרים פתחו באש והרגו אותו.

התקרית, שאירעה ב-30 בשעת לילה בדצמבר, גררה הפגנות סוערות בעיר ברידג'טון, פרבר של 25 אלף תושבים ממזרח לפילדלפיה. פרסום הסרטון עשוי להצית מחדש את הסערה בעיר.

שני השוטרים שהיו מעורבים בתקרית הוצאו לחופשה כפוייה. השוטר שעמד בצד הנוסע, בריימי דייז, נשמע בסרטון מקלל את הנוסע ומאיים עליו, כשהוא פונה אליו בשם "ג'רום". דייז הכיר את ריד משום שעצר אותו בשנה שעברה על עבירות סמים. ריד, בן 36, נשא קודם לכן 13 שנות מאסר בבית הכלא על ירי בשוטרים כאשר היה נער.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו ג'רזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully