וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת-אל התאבדה בחדר החקירות - משפחתה תקבל 600 אלף שקל

22.1.2015 / 10:31

לפני תשע שנים קפצה בת-אל עמדי מחלון הקומה השלישית בתחנת המשטרה בירושלים לאחר שנעצרה בחשד לפריצה לרכב. בהסכם פשרה שנחתם לאחרונה הסכימה המשטרה לשלם למשפחה מאות אלפי שקלים בתמורה להסרת התביעה

אילוסטרציה. ShutterStock
החוקרת שחררה אותה מאזיקיה - והיא קפצה מהקומה השלישית/ShutterStock

תשע שנים לאחר שקפצה אל מותה במהלך חקירה, המשטרה תפצה את משפחתה של בת-אל עמדי ביותר מחצי מיליון שקלים. לטענת המשפחה, המשטרה הייתה יכולה למנוע את מותה, אילו החוקרת ששהתה עמה בחדר החקירות הייתה מותירה אותה אזוקה. בהסכם פשרה שנחתם לאחרונה הסכימה המשטרה לשלם 600 אלף שקלים למשפחה, בתמורה להסרת התביעה.

עמדי, צעירה בת 20 מירושלים, נעצרה באחד מלילות 2006 על ידי שוטרי סיור הטוענים שראו אותה מנסה לפרוץ לכלי רכב חונה. את הלילה היא בילתה בתא מעצר ועם בוקר הובלה לחקירה בחדר החקירות של משטרת מוריה בירושלים. מבדיקת מותה עולה כי בעת שנחקרה הסירה לה החוקרת את האזיקים ואפשרה לה לעמוד ולעשן ליד החלון, שלא הותקנו בו סורגים. עמדי ניצלה את חוסר תשומת הלב של החוקרת, שדיברה בטלפון, טיפסה על החלון וקפצה אל מותה מהקומה השלישית. היא נפצעה אנושות ומתה בדרכה לבית החולים.

עוד בוואלה! חדשות:
אושר ללא מתנגדים: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל
מתנחלים בנו מבנה לא חוקי - בעל הקרקע הפלסטיני חויב בארנונה
תיעוד מצמרר: למבורגיני מתרסקת במהירות 330 קמ"ש

למרות הטרגדיה, לא ננקטו הליכים נגד החוקרת

עם מותה של עמדי ערכה המשטרה הליך בדיקת מוות בבית המשפט, שלא הוליד כתבי אישום, וכמו כן, לא ננקטו הליכים נגד החוקרת או נגד גורמים אחרים בתחנה. אולם המשפחה לא הסתפקה בכך והגישה תביעה אזרחית באמצעות עו"ד דוד הלוי ועו"ד ארקדי פולונסקי נגד המשטרה. במסגרת הסכם פשרה שנחתם לאחרונה, נקבע כי המשטרה תפצה את המשפחה בסכום של 600 אלף שקלים תמורת הסרת התביעה. כך, יתאפשר למשטרה להימנע מהודאה ישירה באחריותה למחדל.

הסכם הפשרה הצביע על כך שאכן בוצע מחדל, כאשר בזמן חקירה משטרתית, במקום שאמור להיות הבטוח ביותר, הצליחה עמדי לטפס על החלון ולקפוץ אל מותה. יחד עם זאת, המשטרה לא נאלצה לקחת אחריות משפטית על המחדל. אביה של עמדי, עוזי, הסביר מדוע הסכים לקבל את הצעת המשטרה: "את הגלגל לאחור לא ניתן להשיב, וברמה האישית, אני כבר תשוש מכל המאבק הזה שניהלתי, אז כולי תקווה שמכל מלמדי השכלתי. שילמתי מחיר מאוד כבד אבל בתוך עמי אני חיי".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully