וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בניז'ר: 10 נהרגו בהפגנות נגד "שרלי הבדו"

17.1.2015 / 23:47

מאז יום שישי פרצו מחאות אלימות במדינה המערב-אפריקנית נגד המגזין הצרפתי, שהציג על שער הגיליון החדש שלו קריקטורה של הנביא מוחמד. כנסיות רבות הוצתו והאופוזיציה קוראת לקיים הפגנות גם מחר

הפגנות נגד המגזין "שרלי הבדו" בניאמיי, בירת ניז'ר, 17 בינואר 2015. רויטרס
מפגין מחזיק בספר קוראן במהלך המחאה נגד "שרלי הבדו" בניז'ר/רויטרס

לפחות חמישה בני אדם נהרגו היום (שבת) בהפגנות שנערכו בניאמיי, בירת ניז'ר נגד העיתון "שרלי הבדו", שפרסם על שער גיליונו האחרון קריקטורה של הנביא מוחמד. בכך עולה מספר ההרוגים במהומות שפרצו אתמול במדינה המערב-אפריקנית לעשרה. הרוחות במדינה שככו לקראת שעות הערב, אולם ארגוני אופוזיציה קראו לקיים הפגנות נוספות גם מחר.

במהלך היום ירתה המשטרה גז מדמיע על קהל של מיידי אבנים מוסלמים צעירים, ששרפו כנסיות ובזזו חניות בבירה אחרי שהרשויות אסרו על מפגש שאורגן על ידי מנהיגים מוסלמים מקומיים. בנוסף לכך, תחנת משטרה הותקפה ולפחות שתי ניידות משטרה נשרפו. גורם במשטרה מסרו כי ארבע גופות חרוכות נמצאו בכנסייה שרופה בפאתי הבירה וגופה של אישה נוספת נמצאה במסעדה. ככל הנראה, היא נחנקה למוות מגז מדמיע ומעשן.

הפגנות נגד המגזין "שרלי הבדו" בניאמיי, בירת ניז'ר, 17 בינואר 2015. רויטרס
"אני לא שרלי". הפגנות נגד המגזין בניז'ר/רויטרס

"הם העליבו את הנביא מוחמד, ולכן לא אהבנו את זה", אמר אמאדו עבד אל-אווהב, שהשתתף בהפגנה. "זאת הסיבה שביקשו ממוסלמים להגיע, כדי שנוכל להסביר להם את זה, אבל המדינה סירבה לכך. זאת הסיבה לכך שאנחנו זועמים". הפגנות פרצו גם בערים אחרות, בהן מרדי שנמצאת במרחק של 600 קילומטרים ממזרח לבירה, שם נשרפו שתי כנסיות. בעיר גורה שבמזרח המדינה שרפו המפגינים כנסייה ואת מקום מגוריו של שר החוץ.

אתמול נהרגו במדינה בת 17 מיליון התושבים ארבעה אזרחים ושוטר בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון בעיר זינדר, השנייה בגודלה במדינה. המפגינים הציתו כנסיות ובזזו חנויות בבעלות נוצרים. כמו כן, הוצת מרכז התרבות הצרפתי בעיר. כוחות המשטרה בעיר ריססו גז מדמיע על מאות המפגינים ששרפו צמיגים ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully