וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מבקשי מקלט במתקני כליאה פתחו בשביתת רעב

14.1.2015 / 18:35

עצירים המוחזקים במחנה מעצר באי מאונס שבפפואה גינאה החדשה מוחים על הכוונה להעביר אותם למקום חדש. חלק מהם תפרו את שפתיהם כחלק מהמחאה. "אי אפשר להפריז במידת הפחד שלהם"

מבקשי מקלט מפגינים נגד מעצרם במתקן כליאה שמפעילה אוסטרליה באי מאנוס, שבפפואה ניו גיני, 13 בינואר 2015. רויטרס
עצורים במתקן הכליאה באי מאנס/רויטרס

מאות מבקשי מקלט פתחו בשביתת רעב במתקן כליאה שמפעילה אוסטרליה בפפואה גינאה החדשה – כך דיווחו היום (רביעי) ארגוני זכויות אדם. לדבריהם, חלק ממבקשי המקלט במקום תפרו את שפתיהם כדי להביע את חששם לביטחונם. ההפגנה החלה בעקבות החלטה להעביר את העצורים למתקן חדש. אוסטרליה משתמש במרכזי מעצר באי מאנוס הסמוך לפפואה גינאה החדשה ובאי הקטן נאורו כדי לווסת את זרם האנשים שמגיע מהאזור אל שטחה, בדרך כלל באמצעות סירות רעועות של מבריחים מאינדונזיה.

מנהל ארגון "קואליציית הפעולה של הפליט", יאן רינטול, הסביר כי המחאה התעוררה לאחר שמבקשי המקלט התבשרו כי עומדים להעביר אותם למתקן חדש, מה שעורר את דאגתם מכך שהם יהיו חשופים יותר להתקפות. "אי אפשר להפריז במידת הפחד של האנשים החוששים לביטחונם ולחייהם", אמר רינטול.

לפני כשנה נהרג מבקש מקלט ועוד כ-70 נפצעו לאחר שאזרחים זועמים הסתערו על המחנה באי מאנוס ותקפו את העצורים בכלי נשק מאולתרים. האי הקטן הוא אחד המחוזות העניים ביותר בפפואה ניו גיני ותושביו זועמים על האפשרות שמבקשי המקלט ייושבו בקהילה שבה האבטלה גואה. רבים ממבקשי המלט נמצאים במתקן כבר 18 חודשים ובעיה טכנית הותירה רבים מהם ללא מים זורמים.

"הפליטים במחנה המעצר באי מאנוס סובלים ולכן הם פנו לצעד נואש שפוגע בעצמם", מסרה הסנאטורית שרה הנסון-יאנג, חברת מפלגת הירוקים האוסטרלית שיושבת באופוזיציה. הקו התקיף שנוקט ראש הממשלה טוני אבוט כלפי הברחת אנשים לאוסטרליה הוביל לעצירה כמעט מוחלטת של הגעת מבקשי מקלט למדינה, אך אלפים עדיין נותרו כלואים במתקנים דוגמת זה שבאי מאנוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully