וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה זמני לפריימריז בבית היהודי מחר

13.1.2015 / 20:01

בית המשפט המחוזי בלוד הוציא צו המעכב את קיום הבחירות מחר בבוקר, וזאת אחרי שאחד המועמדים, עו"ד איל בר-לב, הגיש ערר בעניין הפריימריז, הלוקה בחסר, לטעמו. דיון מיוחד יתקיים מחר ב-8:00. הבית היהודי: "זה ספין"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
מבוכה בבית היהודי. בנט/ראובן קסטרו

דרמה לפני פתיחת הפריימריז בבית היהודי: בית המשפט המחוזי בלוד הוציא הערב (שלישי) צו מניעה זמני על קיום הפריימריז במפלגתו של נפתלי בנט, שהיה אמור להיפתח מחר בבוקר. זאת, בעקבות פנייתו של אחד המתמודדים, עו"ד איל בר-לב, שהגיש לבית המשפט ערר בעניין התנהלות הפריימריז, הלוקה בחסר לטענו. דיון מיוחד בעניין יתקיים מחר, יום רביעי, ב-8:00 בבוקר, באותו בית משפט.

פריימריז בבית היהודי: חגיגה לדמוקרטיה או מצג שווא?

בר-לב טען כי בקשת המתמודדים, שיהיו משקיפים מטעמם, לא נענתה על ידי המפלגה. בנוסף, לדבריו נמנע ממנו לקבל את רשימת חברי המרכז - וזאת על מנת שיתאפשר לו לפנות אליהם. בר-לב הוסיף כי הרשימה הזו מצויה בידיו של מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך. טענה נוספת שלו היא שבמפלגה דחו את הבקשה לתת למתמודדים את פילוח ההצבעות עבורם אחרי הבחירות. בשל כל אלה הוגש הערר האמור.

בחירות 2015 || עוד ידיעות
"הצבעת התעוררות": אחוז הצבעה גבוה בפריימריז בעבודה
סקר: היפוך בצמרת – העבודה עוקפת את הליכוד
רוב המצביעים לבית היהודי אינם דתיים

בתגובה לצו המניעה הזמני אמרו בבית היהודי כי: "זהו ספין קבוע לפני כל פריימריז, וזאת ההוכחה ששומרים על המסורת במפלגה. הבחירות יתקיימו כסדרן".

בנט דוחף את מנכ"ל המפלגה

בפריימריז מחר אמורים להשתתף 42 מתמודדים ומתמודדות על ארבעה מקומות ריאליים ברשימת מפלגתו של נפתלי בנט, שגם הוא יתמודד על היבחרו מחדש כיו"ר המפלגה.

אם לבסוף יינתן אור ירוק לקיום הפריימריז, ואם לא יהיו עיכובים, הוא ייצא לדרך ב-10:00 בבוקר. 260 הקלפיות יפוזרו ב-124 מיקומים שונים ברחבי הארץ. רוב אתרי ההצבעה יהיו פתוחים בין 15:00 ו-22:00, ועשרה אתרים נוספים ייפתחו מ-10:00 ועד 22:00. 77 אלף המתפקדים יוכלו להצביע בכל קלפי שימצאו לנכון ללא קשר למקום מגוריהם.

הבוחרים ימלאו טופס בו מופיעים 42 המתמודדים, מתוכם עליהם לסמן שבעה מועמדים. על פי תקנון המפלגה, שלושה מן השבעה יזכו בשתי נקודות והארבעה הנותרים בנקודה אחת. ההצבעה תתבצע באופן ידני ולאחר סגירת הקלפיות כל הטפסים ייסרקו והספירה תהיה ממוחשבת. תוצאות הבחירות צפויות להתקבל ביום חמישי בצהריים וייתכן שאף מאוחר יותר.

רובם המוחלט של הח"כים של המפלגה צפויים להיכלל ברשימה מלבד סגן שר החינוך אבי וורצמן שייתכן כי יישאר בסופו של דבר בחוץ. יו"ר הסיעה הנוכחית, איילת שקד, עשויה להתברג בראש הרשימה ולהיות האישה הראשונה שמגיעה למקום הראשון בפריימריז, דבר שלא קרה עד כה באף מפלגה. העובדה שמפלגת הבית היהודי היא למעשה הממשיכה של מפלגת המפד"ל הדתית הופכת את הבחירה באישה, ועוד חילונית, למקום הראשון – לחריגה ומעניינת במיוחד.

בנט השתדל להביע תמיכה בכלל המצטרפים לפריימריז אך בנוגע למקום העשירי ברשימה, הנתון לבחירת 1,250 חברי מרכז המפלגה, הוא עשה לא מעט כדי לקדם את מקורבו, מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך ואתמול הוא אף פרסם מכתב בו הוא קורא לחברי המרכז להביע תמיכה מלאה באורבך. גם עמיעד טאוב, יו"ר פורום ראשי סניפי המפלגה, זוכה לתמיכה רחבה והמאבק בינו לבין אורבך מסתמן כצמוד.

בין המועמדים הבולטים: רונן שובל, שצפוי כי ייכנס לרשימה, וכן דני דיין ומשה סלומון, נציג פורום דרום, גם הם בעלי סיכויים גבוהים להתברג במקומות ריאליים. גם לרב אביחי רונצקי, המקורב לבנט ולשקד, ולאביחי בוארון, אשר פקד מתפקדים רבים, יתרון על פני מתמודדים אחרים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טופס הבחירות בפריימריז של הבית היהודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully