וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: לוחם מכר "מיקרו-תבור" לעבריינים

12.1.2015 / 8:57

לוחם קרקל, שהופלל על ידי שני סוכנים של המשטרה הצבאית, מואשם במכירת הנשק המתקדם לגורמים פליליים תמורת 54 אלף שקלים. פרקליטיו: "מצ"ח חרגה מגבולות המותר"

מיקרו תבור. דובר צה"ל
נחשב לנשק המועדף על הלוחמים. רובה מדגם "מיקרו תבור"/דובר צה"ל

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד לוחם בגדוד קרקל בגין סחר בנשק, שבמסגרתו מכר החייל רובה מדגם "מיקרו-תבור" לגורמים פליליים. על פי כתב האישום, הלוחם מכר את הנשק, שנחשב למבוקש ביותר בקרב העבריינים ולמועדף על הלוחמים, תמורת סכום של 54 אלף שקלים. הלוחם נתפס בעקבות מידע מודיעני שהגיעה לידי המשטרה הצבאית, שהחליטה להפעיל סוכנים סמויים כדי להפליל אותו.

מכתב האישום עולה כי לפני כחודש נסע סוכן של המשטרה הצבאית עם הנאשם לבסיס בית ליד שבשרון, ובדרך דיברו השניים על אמצעי לחימה. למחרת שוחח הנאשם עם גורם נוסף, והאחרון ביקש ממנו שישיג עבורו כדורים בקוטר 9 מ"מ ורימוני רסס מהבסיס. על פי כתב האישום, הלוחם הסכים להצעה וציין כי "שותפו", סוכן המשטרה הצבאית, יעסיק את השומר של מחסן התחמושת, כך שהוא יוכל לגנוב את התחמושת. באותו יום נסע הנאשם בשטחי הבסיס עם הסוכן, ובדרך העלו טרמפיסט, שהיה בעצם סוכן נוסף.

הסוכן השני, שהיה מצויד ב"מיקרו-תבור", "שכח" את נשקו ברכב והנאשם והסוכן הראשון המשיכו בנסיעה. על פי כתב האישום, לאחר שהלוחם הבחין בנשק, הוא הציע ל"שותפו" למכור את הנשק והשניים הסכימו להתחלק ברווחים. השניים נפגשו בהמשך עם גורם נוסף, שלכאורה התחייב לאתר קונה ובתור מקדמה מסר לנאשם כאלף שקלים. בשלב מאוחר יותר שילמו שלושה אזרחים, שלהם רקע עברייני, 54 אלף שקלים תמורת הרובה, שאותר לאחר מכן בפרדס באזור לוד. עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם גנב בכמה הזדמנויות מחסניות רובה מלאות בכדורים מהבסיס שבו הוא שירת.

סנגוריו של הנאשם עורכי הדין בני קוזניץ ועידן פסח מסרו בתגובה: "אנשי מצ"ח חרגו מגבולות המותר, והציבו את מרשנו במצב בלתי אפשרי, שבמהלכה הציגו את עצמם כגורמים לא סימפטיים, בלשון המעטה, שדורשים כי ישתף פעולה עמם. הדברים עולים בבירור מחומר החקירה והדבר יוכח בבית הדין".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully