וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בקשמיר על רקע האלימות הגוברת

16.9.2002 / 10:27

היום נפתחו הקלפיות בחלק הנתון תחת שליטה הודית; 16 מורדים ושוטר הודי נהרגו בתקריות אלימות במהלך היום; המורדים איימו להרוג מי שינסה לקחת חלק בהצבעה; 2 מועמדים נרצחו עד כה

קלפיות נפתחו היום לקהל הרחב בכל רחבי קשמיר בחלק הנשלט על ידי ההודים במסגרת הבחירות שייערכו בחבל בתקופה הקרובה. מסעות הבחירות התנהלו בפרופיל נמוך יחסית על רקע האלימות המסלימה באזור. יו"ר ועדת הבחירות החופשיות בהודו, ג'.מ לינגדון אמר כי ההצבעה מתנהלת תחת אמצעי אבטחה כבדים וכי אין ממה לחשוש.

שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות דיווח מקור צבאי כי חיילים הודים הרגו 11 חשודים כמורדים איסלאמים בקרב יריות סמוך לגבול. חמישה מורדים נוספים נהרגו בדרום החבל ושוטר הודי נהרג בפשיטה של המורדים על עמדת הצבעה במחוז פונץ'. מאוחר יותר, בדלנים מיליטנטים ניסו להתנקש בחייו של שרת התיירות, סקינה איטו. איטו ושיירתה עסקו בקידום מסע הבחירות בבדרום קשמיר כשעלו על מוקש. מורדים שארבו להם במקום פתחו לעברם באש. איטו לא נפגעה אך שניים מאנשי שיירתה נהרגו.

על פי הדיווח ברשת הבי.בי.סי. ההצבעה החלה הבוקר בשעה 7:00 ב-25 מחוזות בחירה ותושלם בתום שלושה ימי הצבעה נוספים שייערכו במהלך שלושת השבועות הקרובים. בהודו מצפים להיענות גדולה בקרב המצביעים אך המורדים איימו להרוג כל מי שינסה לקחת חלק בהצבעה. במהלך מערכת הבחירות בחבל נרצחו עד כה שני מועמדים, בהם שר המשפטים. המתיחות הגוברת לאחרונה בין הודו לפקיסטן מרכזת את תשומת הלב העולמית בקשמיר. בהודו מאשימים את פקיסטן בשימוש בטרור במטרה לחבל בבחירות. בפקיסטן מכחישים את האישומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully